Meløy saltvannsakvarium. (side 2)

Nei, nå har jeg bestemt meg, nå legger jeg ned Ferskvannskaret.
Har nok å holde på med, og jeg merker at det blir litt avglemt på en måte, eller, det er liksom ikke den samme gleden over det mer. Tror nok det holder med to saltvannskar, så får jeg heller ta opp ferskvann om jeg ønsker senere.
Så nå har jeg avertert fiskene for salg, så får vi se om noen vil ha dem, om ikke, ja da får jeg bare fortsette.. :P
God jul.
God Jul.
[External Image]

I Bildet er min datter på 6mnd. Og min forlovede.
Snakker om "ugress!"
For noen år siden hadde jeg et utbrudd av andemat i ett av mine pensjonerte kar, ingenting av utstyret eller dekor som var der, er eller har vært i bruk, men tro det eller ei, nå har det plutselig kommet andemat i 250L som skal legges ned..
Har ikke kjøpt planter eller fisker på mange mnd.. Eneste jeg vet som har vært ande mat på var en gammel hov og noe utstyr jeg tok i og sorterte for kasting, sikkert en liten innskrompet bit som har satt seg fast på hendenpe og havnet i karet... jaja, de gjør jo ikke akkurat noen skade, der de flyter mellom pista plantene.

I går kom po4 løsninga, i følge en rekke amerikanske saltvannsakvarister.
[External Image]
Gir snart opp..
Koselig å bli vekket av jordfeil alarmen i kjelleren... kom ned trappen og ser at en kontakt, som var montert 40cm over bakken står under vann og koker..
(30cm høye støvler) 7 grader i vannet, og sterk strøm! Nei, fra nå av skal alle kontakter monteres i TAKET!!!
I tillegg var beggefilterbøttene til ferskvannskaret nesten halveis opp med vann, fra utsiden! 20 grader i karet.. Det er ikke lenge til jeg ikke gidder å prøve mer, hele den kjelleren gir meg ikke annet enn motgang!
Nå har jeg avertert karet for salg. Skal heller prøve å få satt opp kar når vi har fått eget hus.
Sitter på sofaen, full av forkjølelse etter de kalde badene i kjelleren, vannet er enda høyt og jeg har ikke vært der nede siden dagen før nyttårsaften.
Tviler på jeg kommet til å få solgt, men jeg skal prøve.
Hm, får ingen respons på mine annonser, så jeg blir nok stuck med saltvannskaret.
Men ferskvannskaret blir jeg kvitt nå i helga.
I morgen kommer muligens min salarias, toadstol og Pseudochromis fridmani, hvis de klarer å levere det. Det skal kommer fra imazo.
Jeg har fortsatt litt alger, men det er fordi jeg fant enda en krabbe, som hadde gjemt seg i de dypeste sprekkene i de største steinene, og den har spist resten av sneglene mine..
Den endre i kokende kjele! Terrorist kaller jeg det! Po4 er på 0.00 Har vært sånn lenge nå, så algene vokser ikke fort.

[External Image]
Nok en gang svikter Imazo på vare leveransene, enda det står at de har det på lager.. helt tragisk å drive butikk på den måten.
Fant en sjøstjerne i dag.
Tipper, den må fiskes ut, sikkert ikke reefsafe..

Er fortsatt sur fordi jeg ikke fikk varene av Imazo..

Leit å lese om kjellern din. Men må så du tar veldig flotte bilder min far har også klovnfisk, det er morro å følge med på adferden dems
Ja, kjelleren er sørgelig. Men nå er det kun fukt igjen, men byggtørkere står på for full guffe. For å si det sånn, fiskebudsjettet gikk opp i strøm.
Takk for det, jeg bruker mobilen for å ta bilder, både over og under vann.
Klovnefisker er gøyale, men de er veldig vanlige, og utrolig hardføre.
Ja, de er kanskje vanlige. De er i alle fall kjempe tøffe når det kommer til å forsvare anemonen sin. Vi hadde matet en frossen reke til anemonen som klovnfisken hadde gjort til sitt hjem, det tiltrakk naturligvis et par ubudne gjester. Klovnfisken jaget bort inntrengeren og koste seg med reka som lå inni anemonen etterpå, hehe
Ja, de er hissige når noen ypper.
Hadde anemone, men den bare forsvant, gikk i oppløsning etter at jeg flytter karet.
Derfor har jeg bestilt meg en korall som kalles for toadstol. Den er litt som en anemone, men er en bløtkorall. Stikker ikke på samme måte og er tryggere å ha, siden anemoner vandrer, kan dem gå inn i pumper og bli sugd inn, for så å forpeste hele karet.
Ja. Det er kanskje en mulighet, tror anemonene til pappa er litt for store til å bli sugd inn i pumper etc. Men de trives vel bra i en sånn toadstol også, er den grønn og brunaktig med "tentakler" ?
- joda, store anemoner kan bli sugd inn i sirk. Pumper, men de står oftest mer i ro når de blir eldre.
Ja, Toadstol er brun, beige grønn aktig med små tentakler.


-Har enda ikke fått sovet meg opp litt, men snart fri helg!
Da er det ut i sola, som endelig er tilbake.
Skjønner Trodde ikke de var så flinke til å klatre, hehe. Vet egentlig svært lite om hvordan de beveger seg / anatomien rundt de.

Pappa har nok en sånn toadstol også, den ene klovnfisken har slått seg til ro i en sånn du beskriver

Misunner deg været, kan ikke huske sist jeg så den her i hovedstaden.
Inaktiv bruker
Meløysaltvann
- joda, store anemoner kan bli sugd inn i sirk. Pumper, men de står oftest mer i ro når de blir eldre. Ja, Toadstol er brun, beige grønn aktig med små tentakler. -Har enda ikke fått sovet meg opp litt, men snart fri helg! Da er det ut i sola, som endelig er tilbake.

Blir jo bare bedre og bedre det karet her da!
Det ene problemet etter det andre...

Først var det Po4 som var problemet, Po4 er nå borte, nå er det dukket opp små terrorister av noen sjøstjerner! Tok først ut ei, trodde jeg bare hadde sett EI sjøstjerne, Postet først et innlegg her om de var noe å ha, etter svar her og intensiv googling tok jeg ikke sjansen å la den bli, brukte noen dager på å finne den igjen, fiske den ut og var fornøyd, nå var problemet over... Jauda!
Så går det noen dager, jeg går ned å ser på karet, i mørket, med lommelykta på mobilen, hva ser jeg da? JO! To til på en stein.. Så jeg fisker ut den ene, den andre forsvinner i forsøket på å få ut den ene, så fisket jeg ut den andre noen timer senere, og jeg er 10000000000% sikker på at det er flere av dem!
Så nå skal jeg starte sjøstjerne oppdrett i en 55L og skaffe meg en Harlequin Shrimp.
Og blir det mer tull nå, ja da eksploderer denne lille nordlendingen! :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap