Meløy saltvannsakvarium. (side 5)

En skal tidlig krøkes, vi var ute på shopping i dag. ??
Ja, pga. Dagens tilstand blir jeg å legge ned alle akvariumene Og selge alt.
Hva skjer Meløy? Høres ikke bra ut?
Heheh. :P Var nok bare en dårlig aprilspøk.
He he okay.. Teit av meg da
Neida, på ingen måte. Er jo ikke teit å vise omtanke.
Hm.. hva er poenget med 4K på tlf når ingenting kan spille det...
lastet opp en video på youtube i 4k, som jeg skulle dele her, når den liksom var ferdig er kvaliteten noe dritt.. Youtube har redusert det ned til 240p nei, den får bli på tlf.
Dagens historie!
Så har det regnet en del hær de siste ukene, ikke noe voldsomme mengder, men en del.
Tuslet ned i kjelleren her i går, skulle jobbe litt med nye oppsettet i ny akvariet.
Til vanlig har jeg bare på meg crogs, men denne gangen glemte jeg det, så var i sokkelesten..
Gikk ned trappa og kjente at jeg ble helt våt og kald på foten, så ned på gulvet, joda 5 cm vann på gulvet... Kaldt og jæklig..
På med storstøvlene å fortsett med det man skulle? Nei, i ren forbannelse og avsindig, går jeg opp, setter meg i sofaen og hører på litt AC/DC, med max volum! (Byttet sokker )
Jaja.. Nå er det snart helg, sola skinner, måsen lager vår/sommer lyder, gjenstår bare en liten snartur innom jobb, før taco..

God helg folk der ute!
Tok med jentongen på fiske shopping hos Bodø Båt og Fritid zoo.
Ho var ihvertfall fornøyd med utvalget av farger.
Bra du dretter en ny generasjon akvarister, Meløy Men ikke ødelegg barnet helt med saltvann, da...
SilverShaded
Bra du dretter en ny generasjon akvarister, Meløy :-) Men ikke ødelegg barnet helt med saltvann, da... ;-)

Hehe, nei hun var mer opptatt av ferskvann. :P


Da er det bare og vente på at det nye saltkaret skal bli fullt av ro vann, så man kan begynne med salt blandingen.
Litt tidlig start på dagen bilder fra ny karet.

Flere bilder.
Da har jeg bestemt meg for at jeg ikke klarer å sette bort 250L med ferskvann.. Skal sette det opp, men denne gangen som sterkstrøm elven akvarium. Må prøve noe nytt, vet av perfekte steiner og diverse pynt som passer perfekt. Må bare finne en god nok filterløsning, og en ny lystopp..
Prøvde og dele ev video med dere, men det får bare bli en link..
URL

[External Image]
Litt bilder og sånt..

Driver faktisk og jobber litt med ferskvanns akvariet, der jeg bytter ut fiskene som er der, så det kan bli mer som en elv, har også oppgradert filter og skal sette inn litt mer stein.
Da varen stk. Salarias fasciatus bestilt.
Da er man på vei til og flytte igjen, kan dermed ikke lenger ha sammen kalle navn her. Så måtte finne på noe nytt siden jeg flytter til en annen kommune.
I det nye huset får jeg endelig ha akvarium i stuen, var faktisk huseier som mente jeg burde ha dem der, og jeg burde kjøpe større akvarium til saltvannet.
Så nå blir det 720-1000L saltvann våren 2016. Har en hel vegg på 3 meter som jeg får gjøre til saltvann. Det blir nok veldig, veldig bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap