Hensiktsmessig filtrering
Er nå endelig eier av ett 450l.
Og her er det mulighet for og få skjult alle dupeditter mm i en hjørnekasse.
Vil gjerne ha innspill på hvordan dette gjøres best, for dette er nyt for meg.
jeg har en fluval 405 utvendig pumpe og sirkulasjonspumpe.
Har også tenkt og ha en slik sak som lager bobler langs bakveggen.
Blir nok ikke oppstart før etter jul, men kose meg med planlegging så lenge.
Og her er det mulighet for og få skjult alle dupeditter mm i en hjørnekasse.
Vil gjerne ha innspill på hvordan dette gjøres best, for dette er nyt for meg.
jeg har en fluval 405 utvendig pumpe og sirkulasjonspumpe.
Har også tenkt og ha en slik sak som lager bobler langs bakveggen.
Blir nok ikke oppstart før etter jul, men kose meg med planlegging så lenge.
Postet 05.12.14 kl 11:22
Postet 05.12.14 kl 11:49
Postet 06.12.14 kl 20:26
Du har jo allerede en stor boks til dette bruket i karet. Er nok laget etter det originale innvendige Juwel filteret vil jeg tro siden et slikt kammer for å skjule varmekolbe og innsug til utvendig filter ikke trenger å være mer enn 10x10cm.
Sjekk rotoren og pakningene på bøttefilteret, er en av dem gåen så kan det forårsake ulyder. Utvendige filtre fra Fluval og Eheim skal være stillegående når alle deler er som de skal.
Sjekk rotoren og pakningene på bøttefilteret, er en av dem gåen så kan det forårsake ulyder. Utvendige filtre fra Fluval og Eheim skal være stillegående når alle deler er som de skal.
Postet 07.12.14 kl 03:29
herewOg gjerne løsninger uten den utvendige pumpa....... Den bråker!
Utvendig pumper kan bråke dersom det er luft igjen inne i pumpen eller noen deler er defekte. Dersom du "bikker" litt på pumpa, etter den er startet, vil du fort se om det er luft eller defekt del som er årsaken. Ved luft utfordring så vil den bli stille når lufta er borte - blås ut...
Utvendige pumper er stille dersom alt er helt og de er "tomme" for luft.
Postet 08.12.14 kl 07:08
Postet 08.12.14 kl 09:48
Den boksen har vært brukt til skummer av forrige eier. Hadde planen klar, trodde jeg. Men bak bakgrunn er set glassvegger siliconert fast. Og da gikk det ikke som tenkt men lage innsug i kanten nede.
Lurer nå på og plukke vekk hele boksen og finne på noe annet.
Lyden fra pumpa er nok ikke mer enn det skal være, bare jeg som synes den durer. Tok det opp da jeg kjøpte den. Fikk låne en identisk og prøve for og høre. Lyden i de to var så godt som identiske den også
Lurer nå på og plukke vekk hele boksen og finne på noe annet.
Lyden fra pumpa er nok ikke mer enn det skal være, bare jeg som synes den durer. Tok det opp da jeg kjøpte den. Fikk låne en identisk og prøve for og høre. Lyden i de to var så godt som identiske den også
Postet 08.12.14 kl 19:05