Hvor mye tåler en sponplate?

hei,

har nettopp gått til anskaffelse av nytt akvarie som er vertikalt i stedet for horisontalt.

hadde inntil videre planlagt å bruke møbelet jeg allerede har, men ser jo at det jeg ikke har tenkt på er at det nye akvariet nå kun vil hvile på en 15mm tykk sponplate.det gamle, horisontale, fordelte vekta på større del av møbelet.

legger ved et bilde.kan noen si om det er dumt av meg å plassere ca. 80 kg på denne sponplata?

-erlend-
Dette holder ikke lenge, en sponplate har liten eller ingen bæreevne i det hele tatt om det ikke ligger noe bærende under!
legg en sterkere plate over sponplata, evnt sett opp en støtteplanke inne i skapet.
Hvis møbelet er et akvariemøbel vil jeg tro det er sterkt nok da disse sponplatene er veldig stive og solide. Er det et Biorb 60 du skal ha på toppen?

Du kan evt. sette opp en liten påle midt under platen. Det vil holde i massevis.
hei,

trodde ikke jeg hadde fått flere svar på denne tråden, men her var det jo flust.

ja, det er et biorb life 60.møbelet er et juwel-bord.

det med å sette inn en ekstra støtteplanke var ikke dumt.tanken slo meg rett og slett ikke.

vi har kommet fram til at vi vil finne oss et hvitt bord, som står til akvariet ellers, så er litt til på leit først.hvis noen har noen tips er det bare å komme med det.takk for alle svar så langt!

(ser nå at jeg har postet denne tråden i feil underforum.beklager.admin må gjerne flytte den om det er ønskelig. )

-erlend-
har søkt litt på møbler.hva tror dere om dette bordet?

http://www.skeidar.no/produkter/stue/bord/smabord/maja-lampebord

har sendt spm til skeidar om bordet tåler 80 kg.

-erlend-
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap