Innkjøp av akvarium i Bergen

Hei folkens! Jeg tenkte å gå i gang med akvarium, og er iferd med å bli mindre grønn på området mtp oppstart og vannverdier. Jeg tenkte å gå for en størrelse på ca 120 liter til å ha i stuen.

Lurer på følgende:
- Hvilke akvariemerker bør jeg se etter, eventuelt hvilke bør jeg absolutt styre unna? Jeg ser mange selger pakker fra Juwel. Er dette kvalitet og er det gode dimensjoner på pumpe osv?
- Hvilke butikker i Bergensområdet gir gode råd og har peiling? Jeg vil veldig gjerne få dette til bra fra starten av!

Takk!
midtun zoo ville jeg forholdt meg til i bergen ,mye bra utvalg
Jeg har et Jewel 100-liter som var mitt første akvarium, og som har gått kontinuerlig i syv år nå. Det har vært varierende bestander oppi, men jeg er meget fornøyd. Filteret er etter min mening svært bra (originalt medfølgende 'firkantet' sylinder innerfilter), men jeg har skiftet pumpa en gang. Ellers har jeg to Ferplast-kar som også ofte selges som små eller store pakker. Dette merket ville jeg styrt unna, da det leveres med elendige filtere og dårlige varmekolber. Selv om karene er ok må du altså påberegne snarlig oppgradering her.

Ang. fisk i Bergen deler jeg oppfatningen om Midtun zoo. Jeg bor ikke Bergen selv, men var der sist helg og måtte selvsagt innom. Enormt med fisk, gode priser og betjening med peiling. De har to butikker, en like ved Åsane senter og en ved Nesttun. Ellers ville jeg sjekket Sentrum zoo på Galleriet. Bra utvalg og priser også her, dyktig eier, og mye fint av Apistogramma og Cory spesielt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap