Frontosa unger

frontosa ungene har ligget på bunnen helt siden jeg kjøpte dem og det er tre dager siden er det vanlig
Plussmedlem
Hei.
Jeg har lite peiling på disse fiskene, men på generelt grunnlag vil jeg si nei, dette høres ikke normalt ut.

Sjekket vannverdier?
For det første må du forklare litt bedre hvordan størrelse og oppsettet på karet ditt er. For det andre, hvilke fisker går sammen med de?
Hva er størrelsen på frontosaene?

Det er helt vanlig at de ligger på bunn hvis det ikke er andre fisk i karet, det er også helt vanlig hvis du har dårlige vannverdier.

Vi ser ikke karet ditt, så du må forklare ting litt bedre før du får hjelp
det er et akvarium på 450 l og jeg har tropehuser, en palletciclide, maller, og skivetetraer
gradene ligger på 27, jeg har 13 frontosaer 6 store og 9 små
Det er dessverre en uheldig blanding av fisk du har. Og dessverre på flere måter. Frontosaene dine er bedagelige rolige fisk som av nettopp den grunn passer dårlig sammen med tropheus. Dessuten så er frontosa carnivore (kjøttspisere) mens tropheus er herbivore (grøntetere)

Palettcicklider vil helst ha helt andre verdier enn frontosaer og tropheus. Det samme gjelder skivetetra og muligens mallene avhengig av hvilken type maller du har.

Foreslått løsning: bestem deg for hvilken art du vil beholde. Går du for tropheus så må de andre ut. Finnes andre tank mates du kan ha. Vil du ha frontosaene må de andre ut. Finnes også her andre tank mates som passer bedre. En utfordring du får om du skal beholde frontosaene er at karret blir for lite etter hvert. Frontosa er fisk som kan strekke seg til over 40 cm.

Angående Palettcicklider og skivetetra må noen andre svare for der er min kunnskap begrenset. Men på tanganyika fronten kan jeg absolutt hjelpe deg.
Si i fra om du trenger hjelp i forhold til oppsett så kan jeg hjelpe deg.
Nei det går fint det er jeg og pappa som holder med på dette men vi skal lage litt mer grotter
OK. Grotter vil desverre ikke løse problemet med sammensetninga deres. Og på sikt vil dere nok desverre få problemer med unødvendig død av fisk.
Grotter vil desverre ikke løse problemet med sammensetninga deres.



jeg hvet det
Så du vet problemet ikke vil bli løst men du velger å gjøre det sånn for det?
skal jo ikke lage grotter nå da
Are....... Han er et barn..
Barn eller ikke. Sannheten må jo sies uansett. Og jeg syns ikke jeg har Vært krass på noen måte. Det blir spurt om råd. Råd blir gitt. De rådene og hjelpa jeg har tilbudt og gi for å få en riktig sammensetning er tydeligvis uinteressant og besvares med en dårlig løsning som ikke Gjør noe som helst for å løse da problemet. Da må det vel Være lov å stille ett spørsmål?
Ta en titt på den tråden som heter "Puster mye". Der har jeg påpekt de samme tingene, han bryr seg bare ikke om det og skylder på faren sin. Barn eller ikke...noen bør ta litt ansvar her, syns jeg.
Er enig med deg silvershaded. Jeg prøvde hvert fall å tilby hjelp. Tanganyika er mitt felt så jeg gjør det jeg kan for å bidra der. Og jeg antar at det ikke er en 5 åring som lager alle disse trådene så om ting blir påpekt på en normal måte så må det være lov uavhengig av alder. Dyreplageri er ikke greit selv om det blir utført av "ett barn".
Are
Dyreplageri er ikke greit selv om det blir utført av "ett barn".

Nei, det er derfor jeg syns det er trist...det er levende dyr det går ut over.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap