Salt vann akvarium

hei jeg har lyst til å bytte til saltvanns akvarium, men jeg lurer på om jeg kan kjøpe utstyr og gjøre et 125 l akvarium med ferskvann i om til et saltvanns akvarium?
takk for svar
Hei Lars jeg bare lurer på hvordan man lager et sånn innlegg. Jeg er 12 år og jeg finner ikke ut hvordan?
Klart du kan gjøre karet om til saltvann. Men med et så lite aktivite begrenser det seg veldig hva du kan ha av fisk. Saltvannsfisk krever ofte mye mer plass enn dem i ferskvann.
Det er lurt å lese seg godt opp før du begynner å kjøpe utstyr, billig blir sjelden bra. Tenk kvalitet fremfor kvantitet.
takk for svaret
du gar inn på forum-alle forum-trykker foreksempel på nybegynner på toppen og så står det ny tråd over innlegget
Ser du har laget enda en post om samme tema, så jeg svarer bare her.
Webzoo, Saltvann, Dream aquarium og korallen har mye utstyr.
takk for svaret meløysaltvann, men hva er det jeg trenger for å starte opp et akvarium?
Utstyret avhenger av hva du skal ha i karet.
* Koraller: Myke, harde (Sps LPS)
* fisker
* bløtdyr
Om du skal ha sump eller refugium, eller kanskje vanlig filter, kan også skippe filter, siden det er steinene "LS/Levende Stein" sin jobb.
Men vanligst er nok: Skummer, Lys, sirkulasjon og sump (Der man har skummer og biofilter og kullfilter) trenger ikke sump med filter, men da bør du bytte vann oftere.

Lyset er avhengig av om du skal ha koraller og eventuellt hvilke koraller, noen krever utrolig mye lys, andre kan leve i mørkere lys.

Skummeren bør være kraftig, den drar ut skit og proteiner som fisk og dyr produserer.

Det står veldig mye og bra info her.

Personlig tips, velg korallsand og IKKE grus. Hadde grus og det har gitt meg store problemer med PO4, sliter litt fortsatt. Og kjøp Skikkelig vanntester, fra Redsea, og hanna test, eventuellt så kjøper du elektronisk computer så du får alt opp på en monitor. Og bruk Ro/Di anlegg for å rense vannet du skal blande saltvann av, da utelukker du masse startproblemer.
Etter dine tidligere tråder å dømme, vil jeg råde deg til å få litt mer kunnskap om drift av ferskvannsakvariet ditt før du legger i vei med saltvann. Saltvann er en smule mer krevende enn ferskvann, og med din mangel på kunnskap om rent elementære ting tror jeg dette er en dårlig ide. 112 liter er også litt i minste laget.
Dette er bare ment som et vennlig råd...saltvannsutsyr koster en del, for ikke å snakke om det du skal ha oppi karet. Gi deg selv litt mer tid, erfaring og kunnskap, så slipper du å kaste bort pengene dine på et prosjekt som krever såpass mye.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap