Litt lav gh?

Testet vannet i akvariumet mitt i går kveld.
Gh 3-4
Kh 5-6
Ph 7,5
No2(nitritt) 0
Synes dette ser bra ut, men den totale hardheten(gh) er kanskje noe lav?
Eller hva synes dere?

Av fisk i karet har jeg:
2 stk sverddragere
2 stk praktbarbe
2 stk seilfinnemolly
2 stk perlegurami
Har også 1 stk svart platy det var 2 stk for kun få dager siden.
Alle fiskene er i par ( en han og en ho)
Karet er forøvrig 96 liter eheim med en eheim 2010 pickup filterpumpe.
Høres dette fint ut for dere som kan det?
Og hva med sammensetningen av fisk?
Har stolt på han i dyrebutikken når det kommer til den.
Ja, du bør absolutt få GH opp til over 10 !
Seilfinnemolly blir veldig stor og trenger strengt tatt et større akvarium. Det samme gjelder sverddrager. Det er også galt å holde levendeføderne i par, da hannene vil jage hunnene ganske mye. Du bør ha flere hunner pr. hann ! En annen ting er at platy og sverddrager kan krysse seg, siden de er så nære beslektet.
SilverShaded
Ja, du bør absolutt få GH opp til over 10 ! Seilfinnemolly blir veldig stor og trenger strengt tatt et større akvarium. Det samme gjelder sverddrager. Det er også galt å holde levendeføderne i par, da hannene vil jage hunnene ganske mye. Du bør ha flere hunner pr. hann ! En annen ting er at platy og sverddrager kan krysse seg, s iden de er så nære beslektet.


Ok, takk for svar
Det var litt å plukke på der ja, jeg skal skaffe flere ho kjønn til hannene mine
Seilfinnemollyen er ikke mer enn 3 cm enda så jeg tror det går bra en stund til.
Hva er den beste måten å få opp Gh på? Har en tetra dråpetest, der stod det bare om hvordan man kan få ned gh om den er for høy, og ikke hvordan man får den opp.
Du kan bruke Noraq GH+, eller Easy-Life flytende kalsium og magnesium. (GH-verdien bestemmes hovedsaklig av mengden kalsium- og magnesium-ioner i vannet).

Da klarer seilfinnene seg en stund i karet ditt, men de vil etter hvert vokse ut av det !
Marius Pettersen
[QUOTE=SilverShaded]Ja, du bør absolutt få GH opp til over 10 ! Seilfinnemolly blir veldig stor og trenger strengt tatt et større akvarium. Det samme gjelder sverddrager. Det er også galt å holde levendeføderne i par, da hannene vil jage hunnene ganske mye. Du bør ha flere hunner pr. hann ! En annen ting er at platy og sverddrager kan krysse seg, s iden de er så nære beslektet.


Ok, takk for svar
Det var litt å plukke på der ja, jeg skal skaffe flere ho kjønn til hannene mine
Seilfinnemollyen er ikke mer enn 3 cm enda så jeg tror det går bra en stund til.
Hva er den beste måten å få opp Gh på? Har en tetra dråpetest, der stod det bare om hvordan man kan få ned gh om den er for høy, og ikke hvordan man får den opp.

Og når jeg får opp gh til over 10, har du noen ide om hvilke fisker jeg bør satse på i detta karet da?
Må ha noen bunnfisk også, som rydder opp litt, kanskje noen coryer?
Nei, coryer passer dårlig sammen med levendefødere, for de vil ha surt og bløtt vann ! Da vil jeg heller anbefale Ancistrus.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap