- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i oslo (oslo akvarieklubb)
Storauksjon i oslo (oslo akvarieklubb)
Oslo Akvarieklubb inviterer til storauksjon i Oslo. Mer info her: http://www.akvarieklubb.no/Storauksjon.htm
[URL=/kalender_item.cfm?id=2646]>> Les mer[/URL]
[URL=/kalender_item.cfm?id=2646]>> Les mer[/URL]
Postet 11.01.15 kl 14:28
Postet 14.01.15 kl 18:13
Postet 18.01.15 kl 21:24
hei
jeg kommer usikker på om jeg tar med noe denne gangen.
men vil komme med ønske.
*småprating under aukjsonen
kan dere vær så snill og ta dette opp???
var på LOAK igår søndag mye småprat bakerst, følte jeg ble mer og mer irritert der jeg satt, jeg var ikke den eneste for å si det sånn. de som sitter bakkerst hører ikke aukjonariusene så godt, tilogmed karen som satt bak, nevnte flere ganger at han ikke fikk med seg hva objektet var og han ikke hørte noe.
ringer det ikke en bjella da??? ba en av aukjonariusene å si fra om akkurat dette, men ble vist ikke hørt. opplever dette stadig vekk, skjedde også i drammen.
men dere er heldigvis de eneste som bruker mikrofon så det hjelper litt, men hjelper lite når barna løper og skriker i gangene.. var vel 3-4års siden sist jeg var hos dere.
håper ikke det er bare meg som føler sånt?? auksjon skal jo være kos og hygge
jeg kommer usikker på om jeg tar med noe denne gangen.
men vil komme med ønske.
*småprating under aukjsonen
kan dere vær så snill og ta dette opp???
var på LOAK igår søndag mye småprat bakerst, følte jeg ble mer og mer irritert der jeg satt, jeg var ikke den eneste for å si det sånn. de som sitter bakkerst hører ikke aukjonariusene så godt, tilogmed karen som satt bak, nevnte flere ganger at han ikke fikk med seg hva objektet var og han ikke hørte noe.
ringer det ikke en bjella da??? ba en av aukjonariusene å si fra om akkurat dette, men ble vist ikke hørt. opplever dette stadig vekk, skjedde også i drammen.
men dere er heldigvis de eneste som bruker mikrofon så det hjelper litt, men hjelper lite når barna løper og skriker i gangene.. var vel 3-4års siden sist jeg var hos dere.
håper ikke det er bare meg som føler sånt?? auksjon skal jo være kos og hygge
Postet 19.01.15 kl 23:46
Postet 20.01.15 kl 09:53
Postet 20.01.15 kl 10:51
Cw 16
Vurderer å ta med en gruppe 6 stk cw 16 minste pris 2500. Hvis ingen viser respons her blir disse hjemme.
Postet 20.01.15 kl 13:18
Postet 24.01.15 kl 14:56
Postet 26.01.15 kl 20:06
Postet 26.01.15 kl 23:49
Takk for svar
Fikk ikke kommet i oktober..
"Kommersiell virksomhet av firmaer eller virksomhet av kommersiell karakter fra privatpersoner er ikke lov uten godkjenning fra styret i OAK på forhånd."
Den var interessant! Er det en ny regel?!
Ingen fare for at vi blir sittende til langt ut på kvelden da antar jeg
Fikk ikke kommet i oktober..
"Kommersiell virksomhet av firmaer eller virksomhet av kommersiell karakter fra privatpersoner er ikke lov uten godkjenning fra styret i OAK på forhånd."
Den var interessant! Er det en ny regel?!
Ingen fare for at vi blir sittende til langt ut på kvelden da antar jeg
Postet 29.01.15 kl 08:59
Don Herland"Kommersiell virksomhet av firmaer eller virksomhet av kommersiell karakter fra privatpersoner er ikke lov uten godkjenning fra styret i OAK på forhånd." Den var interessant! Er det en ny regel?! Ingen fare for at vi blir sittende til langt ut på kvelden da antar jeg ;)
Det er vel snakk om at privatpersoner ikke får "leke butikk" ved siden av auksjonen
Postet 29.01.15 kl 18:55
Mulig det, men ikke ditt jeg tolker det..
Det står jo presisert under også:
"Hva anser OAK til å være kommersiell virksomhet? Her er noen eksempler:
All virksomhet fra firmaer eller at personer agerer på vegne av firmaer.
Alt innkjøp av utstyr eller fisk med det formål å selge på storauksjon.
Mange like eller tilsvarende objekter.
Store volum av objekter."
Jeg tolker det ditt at det ikke er lov å "leke butikk" i auksjonen uten tillatelse, men det antar jeg noen fra klubben kan bekrefte/avkrefte
Mulig regelen har vært der en stund, men beit meg merke i den når jeg leste reglement nå sist...
Det står jo presisert under også:
"Hva anser OAK til å være kommersiell virksomhet? Her er noen eksempler:
All virksomhet fra firmaer eller at personer agerer på vegne av firmaer.
Alt innkjøp av utstyr eller fisk med det formål å selge på storauksjon.
Mange like eller tilsvarende objekter.
Store volum av objekter."
Jeg tolker det ditt at det ikke er lov å "leke butikk" i auksjonen uten tillatelse, men det antar jeg noen fra klubben kan bekrefte/avkrefte
Mulig regelen har vært der en stund, men beit meg merke i den når jeg leste reglement nå sist...
Postet 29.01.15 kl 19:31
Postet 29.01.15 kl 19:40
Don Herland"Alt innkjøp av utstyr eller fisk med det formål å selge på storauksjon. Mange like eller tilsvarende objekter. Store volum av objekter."
Dvs hvis du kjøper inn et lass forbruksvarer, utstyr, fisk etc FORDI du planlegger å selge det på auksjonen etterpå, så er det ikke tillatt.
Altså planlagt profittering på ting som man aldri hadde tenkt å selv bruke/beholde i utgangspunktet.
Høres rimelig ut for meg.
Postet 29.01.15 kl 20:02
Postet 30.01.15 kl 09:24
Postet 30.01.15 kl 15:23
Vet ikke åssen det her er mht regler som nevnes over. Jeg kom over levende mygglarver i dag.. Jeg har kjøpt en bunch til meg selv. Jeg skal innom auksjon imorgen for å levere fisk en kar har kjøpt av meg (her på akvaforum)
Om det er interesse kan jeg reise å handle flere å ta med imorgen ?
Siden jeg har små barn har jeg ikke anledning til å være hele dagen. (dvs følge auksjonen)
dere får bare slette denne posten om dette er galt. Det er ment "in the spirit of good fishkeeping"
Om det er interesse kan jeg reise å handle flere å ta med imorgen ?
Siden jeg har små barn har jeg ikke anledning til å være hele dagen. (dvs følge auksjonen)
dere får bare slette denne posten om dette er galt. Det er ment "in the spirit of good fishkeeping"
Postet 30.01.15 kl 17:34
Postet 30.01.15 kl 19:56
Postet 30.01.15 kl 21:11