Bakgrunn for liten?

Har nå bestillt meg Juwel Rio 240 liters kar, å dette har en lengde på 121cm.

Jeg har funnet BTN Slimline Red Gneiss 60A, 50 x 55 cm
På denne bakgrunnen er det en A, B og C del.
A delen er 50x55
B delen er 50x55
C delen er 20x55

[External Image]

Sånn jeg har skjønt det er C delen til å ha forran pumpa, så det er ikke meningen at B og C skal sitte inni hverandre.

Huset til innvendig pumpe står er ca 10cm ifølge leverandør katalogen. Dette betyr jo at bakgrunnen med A og B delen mangler 11cm for å dekke resten av baksiden av karret for å nå helt fram til filteret.

Hvordan skal man gjøre dette? Jeg vil jo helst at ikke skjøtene skal synes.
Nei, del C er ikke nødvendigvis ment til å ha foran pumpa, det er bare en modul som gjør det enklere å kombinere biter for å dekke bakgrunnen.

Du må nok kjøpe en C-bit til og dele opp bitene slik at du får bygd inn pumpa.
SilverShaded
Du må nok kjøpe en C-bit til og dele opp bitene slik at du får bygd inn pumpa.


Du mener det skal stå ABC (tett inntil hverandre) - C (forran pumpa)
Forsto jeg deg riktig?

Jeg mener (hvis pumpa er 10 cm) :
A+B+1/2 C på bakglasset

Så skjærer du til side- og front-dekke av resten av C-modulen plus en bit av en ny C-modul.
SilverShaded
Jeg mener (hvis pumpa er 10 cm) : A+B+1/2 C på bakglasset Så skjærer du til side- og front-dekke av resten av C-modulen plus en bit av en ny C-modul.


Pumpa er: dybde 15,5 x bredde 10,2 x høyde 41,7 cm
Bakgrunn på karret er da 121 -10,2 =110,8
Da får jeg som du sier A+B+ 1/2C
Men for å dekke til pumpa blir det jo


15,5 - 1,5 (som er bredden på bakgrunnen) = 14
Så er det forsiden på pumpa 10cm.
14+10=24
Det vil si at jeg får 4 cm for lite med 2 stk C plater.

Er du med?
Vil det da lønne seg å kanskje kjøpe en A eller B til isteden for 2 C'er? med tanke på pris? utseendemessig blir det vell lite eller ingen forskjell?

spørsmålet da er jo: Passer feks: A-B-A? i skjøtene?
Ja, i og for seg vil det nok bli billigere å kjøpe en A eller B til. C-modulen er jo relativt dyr i forhold til hva du får. Da er du også sikker på å få nok materiale å jobbe med.

Skulle ikke være noe problem å koble A+B+A eller B+A+B. Skjøtene er like og modulene kan settes sammen i hvilken som helst rekkefølge.
Det var egentlig det svaret jeg ville høre! Men takk for oppklaringen, da ble jeg litt smartere på BTN bakgrunner
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap