Rengjøring bak innvendig filter

Noen som har tips til hvordan gjøre rent bak det innvendige filteret som er fastlimt. Akvariet er tomt.
Kan også tenke meg tips til hvordan jeg eventuelt kan løsne det for å ta det ut.
Inaktiv bruker
Er dette et Juvelakvarium kan du bruke en tapetkniv og skjære det løs fra glasset. Det finnes sugekopper som er sugekopp på begge sider som du kan bruke til å sette filteret på plass igjen, eller lime det fast med en liten prikk med akvariesilikon.
Tusen takk! Jeg skal jammen ta det løst og gjøre skikkelig rent. Så kan jeg sette det tilbake etterpå.
hvorfor ikkje invistere i ett utvendig filter nå du først er igang og tar det ut?
Da får du åpnet opp litt plass, ser jo ikkje akkurat vakker ut disse her juwel boksene heller.
Jo, det skal jeg vurdere. Hvilket filter anbefaler du?120 l.
Inaktiv bruker
Har selv vært innom både Fluval og Tetratec utvemdige og har nå Eheim, er mest fornøyd med Eheim siden de er ekstremt stillegående og effektive, det er enkelt å få tak i reservedler osv.
Personlig synes jeg at du ikke kan ha for stort filter og bruker selv et Eheim Pro3 600 (2075) på et 160 liter kar.
Siden det er mange modeller å velge i så er det mye et personlig valg med tanke på plass, filterkapasitet osv
Du burde ha minst 4 ganger akvariestørrelsen i sirkulasjonmengde, det vil si på et 120 liter kar ville jeg valgt minst 500 liter/timen. (veldig personlig mening)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap