Hvilken type snegl er dette?

Er bare nysgjerrig på hvilken type snegl jeg har fått med meg i akvariet.
Indianerplatyen på ene bildet fikk forresten, ihvertfall som jeg fikk reddet i fødeakvariet, 11 unger idag!
Andre bildet er av en av de mange ungene jeg har fått fra de.
Bilde nr1 damsnegle nr2 skivesnegle. Begge betegnes oftest som pestsnegler.
Syns det kan se ut som bilde nr 1 er leverikte snegle, har de trekantet følehorn? Hvis den har korte trekantet følehorn er det Leverikte... De er veldig nyttige og ikke fjerne de...de er eksperter på alger.... Jeg får tilsendt slike for hos meg vil de ikke formere seg..så jeg vil gjerne ha slike...
Denne her typen du mente?
Robin Lillestøl
Denne her typen du mente? :)

ja dette er leverikte snegle...jeg vil gjerne kjøpe noen av deg hvis de har det ensfarget brune skallet der..du har ikke de sorte også?
Har egentlig veldig få av de, og resten er stygge med mye hvitt på skallet, såå :/

Men har en annen snegl og som jeg ikke vet hva er:
Robin Lillestøl
Har egentlig veldig få av de, og resten er stygge med mye hvitt på skallet, såå :/ Men har en annen snegl og som jeg ikke vet hva er:

Dette er posthorn snegler , veldig fine og kan fåes i mange farger...de er en av mine favoritt snegler ...skal legge ved bilder av de jeg har .....
Disse hadde jeg tidligere men man kan få hva som helst har man flere farger av de...er bare helt nydelige snegler og er veldig effektive på å ta alger..de er flotte rengjørere
Robin Lillestøl
De var kule! :)

ja og skikkelig fargeklatter i akvariet..de blir 3 cm i diameter disse...
Snegletoget er ute på tur.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap