Planter blir ødelagt

Hei... Jeg har kjøpt meg noen barber i akvariet mitt og etter det har plantene mine blitt ødelagt. De spiser de ikke, men bare ødelegger dem slik at jeg må ta vekk masse plante biter som flyter i overflaten. hva kan dette komme av? Jeg gir dem vanlig flak for pluss litt flakfor som kun er grønn for.
Hva slags barber er dette?
Mange barber spiser planter, enig med Mona at det hadde vært lettere om vi viste hvilken barbe det er snakk om , om du ikke vet hviken art du har, kan du sette ut et bilde, noen barber slutter med ødeleggelsene når de blir flere.
Det er 7 stk i akvariet. Dette er planter eg har hatt lenge. Inegen andre fisker har rørt de selvom de har tatt litt av andre plenter. 175 liter
Som så mange av barbene kan også Filamentosabarbe som du har, ødelegge sarte planter, så trikset er å bytte ut de plantene som blir ødelagt med mere hardføre planter som Anubias, sverdplanter og Valisneria. Ha også noen trerøtter som lager skjul til slitne individer, da de er litt hard til å jage på hverandre (derfor er det viktig at man ha så stor stim som mulig) Denne barben får svært fine farger når de blir voksne. Det er også viktig kjøpe inn litt forskjellig for, og variere med, ett av forene må gjerne inneholde mye spirulina. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7602
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie S. Hårvik
Reklame for plussmedlemskap