Nytt akvarium

Jeg har et 15 liter akvarium (jeg vet det er lite, skulle egentlig ha sebrafiskyngel i det, men de døde) med pumpe og varmekolbe. Jeg har lite erfaring med akvarier. Jeg hadde et da jeg var yngre, men alt er glemt. Hva bør jeg ha til det av utstyr? Hvor mye fisk og noen forslag på type?
1 kampfisk kan du ha, og det er omtrent på grensen på litern..
Eller så kan du ha noen få reker og noen microkrabber, men da må du ha egnet filter til dette..
Jeg synes 20liter er minimum for kampfisk, det er det de anbefaler på div engelske forum jeg har sjekket ut, eller 5 gallons for å være nøyaktig, og det er jo en 18 liter elns. Jeg ville nok bare huset reker i en 15 litring, det blir jo mindre vann en 15 liter oppi dær med pynt og slikt må en huske. RCS er jo veldig fine eller blue jelly, enkle å holde skal de være også

Kan jo nevnes as fiskedatabasen her inne anbefaler 60L til kampfisk, så de liker nok å kunne røre litt på seg

Edit: Husk å kjøre inn filteret skikkelig før du har noe som helst oppi Selv enkle reker kan være litt nøye på vannverdier. Les om fiskeløs innkjøring med salmi
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap