Svarte alger i akvariet mitt?

Hei alle Akvaforum medlemmer!
Har i det siste hatt et sterkt innslag av noe som ser ut som svarte alger i akvariet mitt.
Jeg har aldri sett lignende før, og lurer sterkt på hva det er jeg kan gjøre for å få dette bort?
For å enklest mulig fjerne disse algene kan du skrubbe skipet og klippe planten.
Så må du finne årsaken til at dem er der.
Da kan man jo stille noen spørsmål.
* Er lyset riktig og godt nok?
* Er vannverdiene bra nok?
* Er det riktig mengde lys? (Tid, ant. Timer)
* Kanskje noen mer hurtigvoksende planter vil hjelpe, ser ikke så mye planter, så vet ikke helt hva du har.
Ser ut som svarte penselalger dette. Dette skyldes ofte en ubalanse i forholdt mellom lys og CO2/næring. Hvor stort er karet, hva slags/hvor mye lys har du og hvor lang lystid bruker du ?
SilverShaded
Ser ut som svarte penselalger dette. Dette skyldes ofte en ubalanse i forholdt mellom lys og CO2/næring. Hvor stort er karet, hva slags/hvor mye lys har du og hvor lang lystid bruker du ?

60 liter akvarium, lystiden er fra rundt 10 om morgenen til 10 om kvelden og usikker på hvilket lys jeg har. Kan lystiden være feil?
Ja, 12 timer er alt for mye, uansett hvor mye eller lite lys du har. Reduserer til 8 timer, klipp vekk plantedeler med alger, og gjør et stort delvannsbytte.
SilverShaded
Ja, 12 timer er alt for mye, uansett hvor mye eller lite lys du har. Reduserer til 8 timer, klipp vekk plantedeler med alger, og gjør et stort delvannsbytte.

Oi, det var jeg ikke klar over. Ok! Da skal ting forandres!
Takk!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap