Hvor mange fisk?

Heihei! Tenker nå på å kjøpe en 60l ferskvanns akvarium. Med et akvarium følger jo fisk med.. Så det jeg lurer på er hvor mange fisk kan man ha? Har funnet ut at jeg vil ha følgende:
Margaritatus heteropoda(gul reke)
Danio margaritatus(stjerne danio)
Poecilia wingei(Endlers levendeføder)
Trigonostigma heteromorpha(Kileflekkrasbora)

Takk for svar!
Når du setter opp nytt akvarium, så må det kjøres inn, før du kjøper fisk å har i.det tar ca 4-6 uker å kjøre inn. Så det er godt med tid til å tenke på hvilke fisk du vil ha. Når karet er innkjørt så må du teste vannverdiene for å se, hvilke fisk som passer. Ikke alle kan gå samme. Til å teste ferskvann anbefaler jeg jbl dråpetest, strips er ubrukelig. Bruk god tid, les mye og skaff deg kunnskap, så blir det bra.
Takk for svar! Jeg har tittet litt rundt på forumet her og funnet ut at det beste for de fiskene som er satt opp tidligere, er å ha ca 7,5 i ph og 15 i gh. Men hvor mange fisker for jeg "plass " til? ??
Du bør sjekke vannverdiene i krana før du bestemmer deg for hvilke arter du ønsker.
Det gjør det enklest mulig for deg, ellers må du begynne å blande til vannet for å få det helt nøyaktig hver gang.
Og med de vannverdiene du oppgir, vil alle fiskene leve på grensen til det dem krever. Det er ikke bra for trivsel.
Neocaridina heteropoda ´yellow´ pH 6.3 - 8.2 GH 4.0 - 27.0 dH
Danio margaritatus pH 6.5 - 7.8 GH 5.0 - 7.8 dH
Poecilia wingei pH 7.0 - 8.0 GH 9.0 - 19.0 dH
Trigonostigma heteromorpha pH 6.0 - 7.5 GH 6.0 - 10.0 dH

Når det kommer til antall, ønsker jeg ikke å oppgi, da fiskene ikke passer sammen, og 2 av disse er stimfisk som vil være flere enn 6 for å trives, og da blir det fort fullt med Endlers i 60L.
La oss si at jeg tar:
-Margaritatus heteropoda(gul reke)
-Puntius titteya (Cherrybarbe, Titteyabarbe)
-Danio margaritatus(stjerne danio)
Vil disse fungere sammen? og antall?
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap