Tips til fiskevalg

Hei jeg har hatt akvarie en stund nå og er på jakt etter noen tips.
Ser i fiskebutikkene men ser meg litt vill egentlig.
Har i dag 2 perlegurami
20 neon tetra
5 siamesiske algespisere
1 malle husker ikke hva den heter A....
3 værål

Leter nå etter en litt "gøy" fisk gjerne som kan være alene eller i par
Tar i mot gode tips!

240l
PH 7.5
GH ca 5
Hei!
Er selv ganske så nybegynner som akvarist, startet i høst. Men jeg har også neontetra og værål. Nydelige skapninger disse ålene, ganske så livlige til tider
Tipper at mallen du har heter "Ancistrus", da dette er den mest vanlige mallen, som er ganske nyttig og arbeidsom etter det jeg har hørt!

Selv har jeg en stim svart neontetra (Disse er litt større enn neon tetra), og noen dronningrasbora. Dronningrasbora er litt mindre enn neon tetra og får en veldig fin orange farge etterhvert! Disse 2 stimene ser nydelig ut sammen med neon tetra da det er ganske forskjellige farger.

Alle disse fiskene er meget lette å ha med å gjøre og ganske hardføre virker det som. Anskaffet meg vanntester først i Januar, det vil si de har overlevd i ett akvarie som ikke har blitt testet i hele tatt på 4 måneder. Er meget nazi på vannbytter, og tok en ganske ordentlig oppstart, men vil tro jeg på noen tidspunkter må ha hatt ugunstige vannverdier. Og hittil har kun en fisk dødd, en dronningrasbora. Dette var dog på grunn av ett uhell med en kampfisk.

Ellers er vel en del snegler noe å titte på vil jeg tro da disse kan ha ganske fine farger, selv om jeg ikke har anskaffet meg noen selv og ikke kan fortelle stort om disse!

Så må du ha masse lykke til!

EDIT: Retting av skrivefeil.
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap