Ideelt fòr til corydoras =)

Hei! Har en del corydoras i karet mitt ... Det jeg lurer på , er hva folk tilbyr sine corryer ? Jeg personlig fòrer mest med Tetra discus bits , siden jeg har litt stimfisk også ,, men gir de litt Frosne Røde mygglarver også til tider .. =)

Så hoved spørsmål er: Hva er favoritt maten til corydoras , og hvor ofte bør de fòres med samme type fòr? Takk på forhånd =)
mine er spinnville etter meitemarksticks, brineshrimpsticks, yady energy tabs (men jeg får ikke tak i de lenger ;_; ) og sera virformo. den siste har faktisk en del vegetabilsk i seg, men fisken min digger det fordet. yady energy tabs reserverer jeg nå for dvergcoryene da denne oppløses til veldig fint støv, perfekt for små bartiser.
Takker for svar.. Tenkte å bestille noe fòr fra utlandet ,, vet av erfaring tidligere at Jbl Novo tab er de spinnville etter .. så tror jeg går for det .. ellers prøver jeg rekepellets som også er populært har jeg hørt
Man skal passe litt på med coryer (og mange andre arter også, faktisk) at man ikke forer dem med bare høy-oktan mat, altså alt for mye proteiner. De trenger fiber også, sm de normalt ville fått gjennom sin normale føde, ellers går det dårlig med fordøyelsen og kroppen får ikke et balansert kosthold. Frosne dafnier er for eksempel bra. Jeg gir mine spirulina-sticks også. Mest mulig variert mat !
Forer mine med litt diverse av mat, New era dwarf cichlid ser ut til å være en hit blant dem.
Ellers så bruker eg å fore med Tetra Tabimin, Tetra discus granulat, Tetra Pleco wafer (mener eg og huske den heter), JBL Novo tab, litt myggiser i ny og ne. Men hoved foret eg bruker er vel Repashy Aquafarmen special carnivore og omnivore.
Kjempe artig å se fisken storme mot det.
Alt samler seg der det er.

Enten det er cory, tetra, scalare eller maller er tussete etter dette foret som ligger på bunn.
Har hørt fra flere hold at det ikkje er bra med bare høyprotein kost.

Såg en gang noen cory som hadde en merkverdig bul på hodet, det der kom vist av formye kjøtt i kosten dems.
Det er i allefall det eg ble forklart av hun som eigde dem.
Takker igjen for gode svar , tips og råd =) Så da regner jeg med at det beste er å holde seg til tabletter, også litt Frossen mat av og til da?

Så går nok for JBL NovoTab da, siden jeg har god erfaring med det fra tidligere...=)
Sikre hits her er JBL Grana Discus og Hikari Sinking Wafers (veldig mange cory eiere/oppdrettere som bruker den) . Dessuten bruker jeg flere fortyper fra Ken's Fish i USA, bl.a. artemia sticks, som er veldig populært.
Takk for tips.. Skal sjekke opp en del fòr , før jeg bestemmer meg =)
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap