Problemer med utvendig filter

Hei.
Har store problemer med mitt utvendig filter fra Eheim. Kjøpte Eheim profesionel 3 250 til min 120 liter, i slutten av desember og har litt trøbbel til med den allerede.


Helt i starten var det kjempemasse strøm i karet, så etter ca tre-fire uker, bare sildret det,
byttet ut den fine filtervatten som var helt tett av gørr (som jeg syntes var litt tidlig) og da ble det bedre, ikke like mye strømning som det var da den var helt nye, men bra nok.
MEN nå tok det under to uker til det var på samme måte, kom hjem i dag fra et par dager borte, og det kom ikke noe vann ut av dyserøret..!
Så da byttet jeg filtervatten en gang til, og nå er det greit igjen, men det kan da ikke holde på sånn...

Okei, så jeg tror at noe er gæren't, men jeg vet ikke hva? er det noen typiske ting man kan gjøre feil som gir problemer?

Tror jeg har gjort alt som jeg skulle etter bruksanvisningen, men syntes den var vanskelig å forstå.. så kan jo ha gjort noe..

Beklager langt og litt uoversiktlig innlegg, håper noen der ute har noen råd eller løsning som kan hjelpe meg!
innsuget står ikke helt nede ved sanden? hvis du har fin sand kan den dras inn og tette.
Jo, det gjør det faktisk! Men har ikke sett noe sand bli sugd opp så har ikke engang tenkt på det... Men fiksa det nå med engang. Kan jo hende det har vært det. Takk
Se bildet, slik mener Eheim at filteret skal være satt opp.
1= blå forfiltermatte
2= hvitt finfilter
3= substratpro
5= mechpro


Det skal ikke gå tett så fort som du beskriver.
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap