Vurdering av oppsett?

Hei.
Er rimelig ny i dette, så tenkte jeg skulle spørre om meninger før jeg setter igang for fult

Har brukt en del timer på forumet her for å finne ting som passer sammen, men det var ikke så lett :P

Akvariet jeg ha er 29*59*32CM. det tilsvarer ca 55 liter.
Det jeg har kommet frem til så lang er at Kardinaltetra, Hypancistrus furonculus og Apistogramma SP. "Pebas" skal passe greit sammen. Disse fiskene skal kunne dekke de forskjellige sjiktene i akvariet, og få det til å se bedre ut (tror jeg).
Planter tenkte jeg Ceratophyllum damersum "Hornblad" og Echinodorus "Ozelot".
Tenkte også at jeg skulle dekorere med lys, fin sand og stener. Ingen røtter eller plastik drit.

Noen som vil komme med noe kritikk til dette? er dette en god kombinasjon, eller er jeg dømt til å mislykkes fra starten av?

på forhånd takk
Vikrin
Hei. Er rimelig ny i dette, så tenkte jeg skulle spørre om meninger før jeg setter igang for fult :) Har brukt en del timer på forumet her for å finne ting som passer sammen, men det var ikke så lett :P Akvariet jeg ha er 29*59*32CM. det tilsvarer ca 55 liter. Det jeg har kommet frem til så lang er at Kardinaltetra, Hypancistrus furonculus og Apistogramma SP. "Pebas" skal passe greit sammen. Disse fiskene skal kunne dekke de forskjellige sjiktene i akvariet, og få det til å se bedre ut (tror jeg). Planter tenkte jeg Ceratophyllum damersum "Hornblad" og Echinodorus "Ozelot". Tenkte også at jeg skulle dekorere med lys, fin sand og stener. Ingen røtter eller plastik drit. Noen som vil komme med noe kritikk til dette? er dette en god kombinasjon, eller er jeg dømt til å mislykkes fra starten av? på forhånd takk :)


Fra nybegynner til nybegynner. Fin miks av fisk fra Sør Amerika! Apistogramma par (han/hun) krever litt plass så litt usikker på om jeg ville hatt disse i en 55l med tetra`er, heller alene. Har selv en 120l hvor jeg prøve å ha 2 par med forskjellige apistogramma, gikk dårlig. Husk at apistogramma krever godt stell men det har du sikkert lest deg opp på

Om du skal prøve å fylle alle vannlag og gjøre det litt enklere i starten kan du vurdere å bytte ut apistogramma med dverg gurami par. (om du har heldekkende topp) http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5190


Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap