Oppgitt!!

Æææææ!!

Syns endelig jeg hadde et fint kar, men så begynner plutselig gullbarbene helt ut av det blå og nappe halene av rødmunntetraene Så der har 7 blitt til 3!
Og den stakkars enslige adolfoien jeg hadde igjen er blitt borte ila natten
Kjøpte gullbarber og norske flagg tetra for to uker siden. Før det var alt bare fryd og gammen.

Nå føler jeg bare for å kvitte meg med gullbarbene! Men noen som har noen bedre råd her kanskje?

Nå har jeg fått gullbarbene over i et annet kar, men det er bare ca 25 liter, så det er ikke optimalt. Har bare 6 stk av dem, er det for lite?
Hovedkaret mitt er bare på 100L, så føler ikke jeg kan ha så mange heller.
Hei!
Jeg mente jeg hadde lest noe om dette, og sjekket med søket: gullbarbe + napper. Og da kom det noen treff som tydet på at dette ikke var så uvanlig.

Spørs om det lureste ikke er å prøve å få byttet/levert tilbake en av artene. Kanskje gullbarbene, og hørt etter om det gikk an å få byttet de i en annen art som ikke napper fullt så mye…

Eventuelt ha et artskar med gullbarber, om det er de du liker best… Jeg har hatt rødmunntetra selv, og synes de var fine og livlige fisker. De kan nok bli meget stresset om det er andre fisker som jakter på de, så jeg tror det var lurt at du flyttet over gullbarbene over i noe annet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap