Sneglehuslekere i 19-liter?

Jeg har faktisk sett at det fungerer fint hos andre - ett eller to par med små sneglehuslekere i en 19-liter. Men spørsmålet er; hvor enkelt er det å holde pH og hardhet stabilt i et så lite kar?

Jeg har en greie for små kar og har aldri hatt problemer med å holde dem helt fine, men da har jeg stort sett hatt fisk uten spesielle pH-preferanser.

Noen som har erfaring med og tips om sneglehuslekere i småkar? Hvem passer for et så lite kar?
Jeg vet hvertfall at Anka på majorstuen en gang fortalte at hun hadde en trio (en hann, to hunner) med neolamprologus multifasciatus i en 19liter som lekte og trivdes veldig godt.

Med et passende substrat som finkornet korallsand eller afrikansk ciklidesand, tror jeg du fint vil få det til å være stabilt og bra i en 19liter.
Tone Andreassen
Jeg har faktisk sett at det fungerer fint hos andre - ett eller to par med små sneglehuslekere i en 19-liter. Men spørsmålet er; hvor enkelt er det å holde pH og hardhet stabilt i et så lite kar? Jeg har en greie for små kar og har aldri hatt problemer med å holde dem helt fine, men da har jeg stort sett hatt fisk uten spesielle pH-preferanser. Noen som har erfaring med og tips om sneglehuslekere i småkar? Hvem passer for et så lite kar?

har en 19l som jeg bruker til et neolamprologus brevis lekspar fungerer utmerket kjører et fluval en + filter samt en 25w varmekolbe masse stein og sneglehus alt er sjøl plukk

har også masse flyteplanter i toppen pistia,lemna minor og riccia
alt ser ut til å gå nydelig har vært oppe ca 3 måneder nå uten problemer som substrat har jeg sand fra en sandstrand på bornholm helt hvit holder kh og gh høy
Så bra Takk for svar.
Da er det jo definitivt verdt å prøve seg på!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap