Tips til fisk i nytt akvarium

Hallo, jeg har lenge vært fasinert av akvarium og har endelig kommet inn i det litt større tankene, er ikke så stort enda, bare på ett 60 liters nivå. Jeg har et 20 liters hvor jeg har en kampfisk i tillegg. Men jeg lurte på om dere har noen tips å komme med på fiskearter som er gode for nybegynnere? Her har dere litt informasjon om hva jeg liker og hvordan verdier det er i vannet.

Jeg er ganske interresert i Afrikansk sommerfuglfisk men innser at det er kanskje et litt for lite karr i forhold til hva den trenger?

Verdiene er som følger.
tempratur: 25/26 c
PH: 6.0
GH: 2

Jeg er veldig åpen på innspill. Og har hatt noen rasboraer før.
Det hadde også vært fint med innspill på hvordan maller som hadde passet godt inn. Har sett litt på Sewellia lineolata men skjønner at det hvis det går med en Afrikansk sommerfuglfisk kanskje kræsjer litt med denne?

Som sagt veldig åpen på innspill og tips

På forhånd takk!
Ja, sommerfuglfisken må du nok glemme til du får deg et mye større akvarium Det samme gjelder Sewellia lineolata.

Hva slags bunnlag har du i karet ? Hvis du har sand, kan du f.eks. ha en liten gjeng Corydoras eller noen små l-maller som passer i temperatur og surhetskrav. Ved siden av er det fint med en stim av tetra, f.eks glødebåndstetra, flaggtetra eller kerri-tetra. Istedenfor en tetra-stim kan det bli veldig fint med en gjeng dragefinner.

Alternativt kan du huse et par dverg-ciklider på bunnen...det fins mange flotte Apistogramma-arter ! Disse vil også helst ha sand.
Jeg husker aldri helt hva sanden (er kanskje mer grus?) heter, den ser i allefall sånn ut, som det bildet jeg har lagt til? Er dette sand verdig nok for en gjeng med corydoras?
Veldig vanskelig å si etter bildet...kommer helt an på avstand/perspektiv. Hvis du holder noen korn i håndflaten, er de større eller mindre nn 1mm ?
Det skulle gå greit til coryer
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap