Er dette brunalger? Lest at de mest kommer i skyggepartiene, men disse er der det er mest lys. Hvordan lysrørene er er jeg ikke sikker på for dette er ett kar vi fikk brukt. Det er 3 stk 58w, 10000kelvin + ett stk Sylvania gro tror jeg det heter.
Ja, det ser ut som brunalger for meg, særlig hvis de lar seg vaske vekk lett.
Brunalger er vanlig i nye akvarier og forsvinner ofte av seg selv når akvariet blir godt innkjørt.
Ellers så kan de også komme av for mye nitrat, silikater og for lite/dårlig lys. Det som sjelden blir nevnt om dem er at du kan også få dem av for lang lystid. Jeg fikk dem en gang i et godt innkjørt akvarie når jeg øket lystiden der og de forsvant når jeg gikk tilbake til 8 timers lys.
Ja, det ser ut som brunalger for meg, særlig hvis de lar seg vaske vekk lett.
Brunalger er vanlig i nye akvarier og forsvinner ofte av seg selv når akvariet blir godt innkjørt.
Ellers så kan de også komme av for mye nitrat, silikater og for lite/dårlig lys. Det som sjelden blir nevnt om dem er at du kan også få dem av for lang lystid. Jeg fikk dem en gang i et godt innkjørt akvarie når jeg øket lystiden der og de forsvant når jeg gikk tilbake til 8 timers lys.
Ok. Nå økte jeg tiden på lyset fordi de fleste mente at for lite lys kunne gi brunalger. Men uansett er karet relativt ferskt. Ett par mndr gammel og med lite fisk.