Belysning til akvarie uten topp!

Hei!

Skal prøve meg på å sette i sammen ett akvarie fra bunn av!
får kanskje glass og silikon i måren, så eg tenkte å sette det i sammen i helgen. Eg har ein god plan på å lage benk osv, men har ett par spørsmål ang belysning!

Som sagt, skal ikkje ha topp på akvarie, så eg tenkte å kanskje ha en hengelampe fra taket eller noe ut fra veggen oppforbi!
Har noen noe forslag på hvordan eg kan gjøre det? Eg har lyst på LED belysning. Men er ingenting som er kraftigt nok.

Er ikke så interessert i å bruke flere tusen på belysning!
Noen som vet om en plass der det er billig, og gode forslag? Må helst vere 140cm langt!

håper på noen kloke hoder som kan hjelpe meg!
Danske Unimati har skikkelig bra LED lys. Jeg har en slik 120cm list på 300 literen min og jeg kjører lyset på 50% styrke. Kjører vell og merke plantefritt kar. På full styrke er dette mer enn godt nok til å brukes i fbm planter.

Ellers er jo HQI lamper pent som frittgengende på åpne kar.

Kvalitets lys koster alltid litt kroner uansett hvilke løsning du går for.
Lars Jamne
[URLBLOCK1] har skikkelig bra LED lys. Jeg har en slik 120cm list på 300 literen min og jeg kjører lyset på 50% styrke. Kjører vell og merke plantefritt kar. På full styrke er dette mer enn godt nok til å brukes i fbm planter. Ellers er jo HQI lamper pent som frittgengende på åpne kar. Kvalitets lys koster alltid litt kroner uansett hvilke løsning du går for.

Den er grei! Tusen takk for svar, og ikkje minst hjelp! Får se hva eg ender opp med!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap