Sommerfuglciklide, han/hun/underernært?

Hei,
kjøpte 6 summerfuglciklider for ca 2 uker siden og de har utviklet seg svært forskjellig. Mulig jeg bare har blitt bedre kjent med de, men jeg føler det er 2 stk som har mistet mye farge og størrelse i forhold til de andre. Min frykt er at disse ikke får i seg nok næring, men det kan også hende at det er slik de skal være? Hunkjønn?

På det ene bildet er de to som er minst/tynnest, det andre den mest dominante/fargerike og det siste bildet av de små alene(tynnere, mindre farger og mer sort).

Det er ingen av de som renser sanden for å samle mat og de spiser bare flakfor. Mister fort interessen for Ciklide-pellets (som flyter og muligens er for store i str).

De går sammen med 11 kardinaltetraer (som er veldig glad i mat) i en 120 liter.

Takk for svar
Fra mitt syn så det ut som det bare var gutter du hadde bilder av, det er gjerne sånn at det er 1 som blir sjef, å da er det denne som farger mest ut.

Men et tips: begynn å fore med mygglarver, dette er snadder og alle vil ha det. Når de ser disse flyte i vannet (når de først skjønner hva det er), så kan dette gjøre at de bruser litt mer med 'fjærene' og får mer farge.

Forer selv med hvite mygglarver, har hørt at de røde ikke er er helt bra, men det er kun "ryktet" som går.
Andey
har hørt at de røde ikke er er helt bra, men det er kun "ryktet" som går.

At sommerfugler ikke tåler røde mygglarver er muligens en myte, men røde mygg kan virke sterkt allergifremkallende så anbefaler ikke allergikere å bruke de. Hansker ved håndtering kan hjelpe, men for personer med sterk allergi så er det ikke alltid det er nok. Litt forsiktighet ved fôring av røde mygg anbefales altså.

Hvite og sorte har jeg ikke hørt noen reagere allergisk på og er vel så bra å mate med.

Er forresten enig med Andey at det ser ut som om du bare har hanner.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap