Farsken, zalo i akvariet :(

Har festet en innvendig bakgrunn med svart silicon og klarte selvsagt å grise en del rund omkring på sideglasset. Uten å tenke meg om lagde jeg istand et glass vann med litt zalo i og tørket bort alt "overflødig" svart kliss...

Vil aktivt kull fjerne restene av zalo som vil komme i vannet?

Hvor lenge bør jeg i såfall kjøre med aktivt kull for å være sikker på at vannet er trygt for fisk?
hvorfor brukte du salo det er noe som ikke skal bruskes i akvariesammenheng

bruk aseton neste gang!
ja
hvorfor brukte du salo det er noe som ikke skal bruskes i akvariesammenheng bruk aseton neste gang!

Det står jo i innlegget at det var et ubetenksomt øyeblikk!
Det kan skje..
Håvard Støre Andresen
Skyll det vekk med vann.

Har tørket over med rent vann noen ganger, men det ble sikkert noen rester igjen.

Siliconen er ikke herdet ennå, så jeg går over med rent vann igjen når det er klart for å fylle på med vann. Også kjøre på med aktivt kull i et par-tre dager kanskje?

Har et utvendig filter som er innkjørt og står og går i et annet kar. Skal jeg bruke kull i dette eller er det bedre å bruke et (eller to) innvendige til kullfiltreringen, og heller vente med å sette over det innkjørte filteret til etterpå?

Jeg ville bare skylt godt og droppa kullet.

Tror ikke du trenger å male fanden på veggen.
Mulig det kan være unødvendig, men jeg vil ikke sjanse med fiskene som skal oppi karet (bl.a fullvoksne Uaru og P. dumerilii).

Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap