Sneglespiser i yngel kar?

Hei, har fått noe jeg mener er pest snegler i yngel karret, hva kan jeg gjøre?

Har 2 sneglespisere i 450l karret, kan godt ta over en av de, men går de sammen med yngel?

Eventuelt hva kan jeg gjøre for å bli kvitt sneglene?
Kan ikke si jeg ser noen snegler, kun corydoras som går i alt for grov og skarp grus. Disse bør ha sand.
Uansett, snegler i yngle kar er bare nyttig, da dem bare spiser mat rester og holder karet ved like.
mener å ha blitt fortalt att disse fiskene er sneglespisere!? sneglene er enda for små til å klare å få ett noe lunde bilde.

du sier snegler er sundt.. snakker vi da type eplesnegler eller alt som ser ut som snegl, disse dukket bare opp i akvariet en dag
Da er du feilinformert. Dem er dårlig på snegle spising. Corydoras er stimfisk som søker mat med bartene sine i sand, dem bør ikke ha grus, da dem skader bartene sine, du har også to forskjellige arter. De bør minst være 6 av hver og ikke miks arter.
Sneglespisende fisk passer IKKE i dette karet. Les deg godt opp på fisk FØR du kjøper, det er tross alt snakk om levende dyr..

Om du søker på pest snegler så finner du fort de 3 vanligste.
Snegler er små vaktmestere som holder karet ryddig og fritt for overforing, jo mer du mater jo fortere formerer dem seg.
Mye av fisken i dette karet er reddet fra en som ikke var i stand til å holde fisk eller andre dyr for den saks skyld, karet de kommer fra var nedgrodd av alger, nitritt testen av vannet så ut som blod og han hadde hatt nedi ca en full boks av for (den størrelsen som er ca en cola boks++) iløpet av de 2 ukene han hadde hatt fiskene, det var sikkert 20 døde fisk som lå å fløt oppi der som ikke ble tatt utav, det var forferdelig for MEG å være i samme huset som karet sto i, så tenk på hvordan fiskene hadde det. Er sikker på att de har det en smule bedre nå! (var forøvrig ikke sandi det karet heller)

Beklager virkelig att jeg ikke enda har fått satt meg inn i all fisken som var oppi der da jeg er ganske ny med akvarie. Disse vil straks bli flyttet til ett annet kar med sand i nå som jeg er klarover dette.

Spørsmålet står fortsatt, går disse sammen med yngel? (det er sand i yngel karet så der kan ihvertfall en av de flytte hvis noen gidd å svare på spørsmålet)
Godt at de ble reddet fra en sikker død.

De passer fint sammen med yngel, men det kommer an på hvilke yngel, hvor store dem er, og hvilke vannverdier det er i karet.
Er det F.Eks. Playt/guppy/sverddragere, så krever dem motsatt vannverdi av corydoras.
oki, takk for svar, har molly, så da må jeg finne på noe lurt, vet du forresten om det er trygt å slippe fødeklar fisk oppi med annet yngel? blir så mye styr å fange yngel i det sore akvariet
Du vill fortsatt risikere at yngel blir spist. Har selv opplevd at molly har trykkt ut en unge, for så å umidelbart snu seg å spise den igjen for så å forsette å føde igjen. Virker så unødvendig, men de gjør nå det :P

Vist du vill bli kvitt pestsneglene på en trygg måte mtp yngelen, kan du skaffe deg noen jeger snegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap