Hjelp til valg av fisk

Jeg har et akvarie som er 110l, og ønsker at det skal være et selskapsakvarie.

Jeg trenger hjelp til å velge den riktige sammensetningen av fisk, både type- og antall fisk.

Under har jeg ramset opp aktuelle fisker jeg synes virker spennende:

Ancistrus
Killifisk
Dvergscalare
Endlers
Eplesnegle
Guppy
Kampfisk
Kardinaltetra
Kuhlii ål
Corydoras
Perlegurami
Regnbueciklide
Rødmunnstetra
Scalare
Sverdrage

Eks på forslag:
------
2 stk. Ancistrus
2 stk. Killifisk
4 stk. Corydoras
4 stk. Kuhlii ål
2 stk. Perlegurami

Jeg anbefaler disse fiskene fordi (...)
------

Det er kjekt om dere også begrunner forslagene.

Jeg syens det er spennende med yngel, men setter også pris på fargerike og livlige fisker. Uansett, det viktigste i et selskapsakvarie er at man har litt av "alt"
Først må du dele vannverdiene med oss, ellers så blir det vannskelig..
Du har mange på listen din som krever forskjellige vannverdier som PH/KH og temp og sirkulasjon..
Dinnaz
Først må du dele vannverdiene med oss, ellers så blir det vannskelig.. Du har mange på listen din som krever forskjellige vannverdier som PH/KH og temp og sirkulasjon..

Jeg har ikke noe vannverdier (Har ikke satt sammen akvariet enda).

Jeg ønsker først å finne hvilke fisker jeg skal kjøpe, deretter er planen å forme og tilrettelegge akvariet for denne typen fisker. Til slutt er selvfølgelig planen å kjøpe fisk!

Jeg er klar over at ikke alle disse fiskene fungerer bra sammen, men det er jo derfor jeg spør dere andre om hjelp

Da Gaute anbefaler jeg deg å få testet springvannet ditt, da det letteste for deg selv er å befiske etter det... Dråpetester fra JBL er noe du burde skaffe deg først som sist, siden det er noe alle selvrespekterende akvarister har og kan bruke..
Så tester du springvannet og legger frem verdiene her.
Så må akvariet ditt kjøres inn, som tar 5-6 uker og vil gi deg go tid til å bestemme fisk
Det du nå har foran deg er kjempespennende og hele grunnsteinen for godt akvariehold.
Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap