Sykdom hos corydoras?

Hei.
Jeg har en veldig merkelig Kobber Corydoras som er mye større en de andre og mye mørkere og svømmer mye rundt i midtsjiktet og en del til over flaten og surrer litt der før den går ned igjen til sanden for å grave. Den gjør dette ofte og det er og den siste som jeg kjøpte.
Har 3 kobber Corydoras og 3 Albino Corydoras ingen av de andre driver med dette, de har hatt tendensen til å gni/snurre ryggen på sanden og ikke ofte men noen ganger.
De har gått på grus i dyrebutikken før de kom til meg og fikk fin sand 2 av albinoene hadde mistet barten men ser ut til at de kommer så smått tilbake nå.

Noen som kan se om det er noe feil med de? Jeg er nybegynner og klarer ikke å se om de bare er rare eller om det er noe som feiler de spes den på første bilde.

Har hatt Corydorasen i 3 -4 uker og det er 6 stk, hvor gamle de er det aner jeg ikke.
De går sammens med 1 kampfisk, 2 Dverg Gurami, 1 Ancistrus og 9 Kardinaltetra.
De er relativt nye alle sammen men siste var den største av Kobber Corydorasen før det så var det Dverg Gruramiene som var de siste inn.
De går i et 54L Eheim Akvarie med Eheim 2008 innvendig filter.
Jeg bytter vann 30 - 40 % hver 4 -5 dag med plante gjødsel hver 7 dag.
De andre fiskene oppfører seg normalt.

De ser ikke syke ut. Men hvis de klør seg kan det være på grunn av noe med vannet, så må nesten spørre hva vannverdiene er, særlig ammoniakk og nitritt ?
har ikke fått målt den siste uken da jeg har gått tom for testene skal kjøpe ny pakke til uka. Men har byttet vann hver 4 -5 dag men kanskje jeg skal gå tilbake til hver 3 dag frem til jeg får tak i testene igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap