Spørsmål om fisker som går fint i sammen i Juwel Vision 450l

HEI,
jeg har et 450l Juwel Vision på 450 l. Med 2 Eheim Proffesional utvendige pumper.
Fiskene jeg har er 9 Brakt Potia, 3 Siamesiske algespisere, en Ancistrus, en Pleco (usikker på hviken men regner med det er den vanligste. I tillegg har jeg ca 18 Kardinal Tetra.

Jeg hadde 2 sverdrager oppi. Hunnen var av type Koi sverdrage og hannen var det samme inntil den begynte å oppføre seg rart og til slutt døde. Jeg kjøpte en ny Hann Sverdrager (vanlig type) og den daua også etter bare et par dager.Nå viser deg seg også at Koi Sverdragenren min også døde (hadde den i ca et år). HAR DERE NOEN TIPS OM HVA SOM KAN HA SKJEDD? De andre fiskene trives som bare det. Dødning skjedde etter at jeg hadde renska det ene filteret og kjørt et vannbytte på ca 25 %.

I samme slengen, kan noen anbefale andre fisker som kan trives sammen med de som allerede er der?
Måler du ammoniakk og nitritt i forbindelse med (etter) vannbytte/filterrens ? Og hvilke vannverdier har du i dette karet...noen av fiskene sliter nok, i og med at du både har fisk som skal ha lav pH og GH, og høy pH og GH.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap