- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Leverikte eller damsnegl
Leverikte eller damsnegl
Postet 20.05.15 kl 20:28
Det ser ut som en leveriktesnegl. De er veldig like, men følehornene på leveriktesnegene er korte og kraftige, mens damsneglen har lange, tynne. Har masse leveriktesnegler og synes de er vakre på tross av at de formerer seg som fy for tiden. Da jeg fikk leveriktesnegler i karet så forsvant damsneglene mine. Antagelig ble de utkonkurrert på noe vis.
Leveriktesnegl er forresten et noe stygt navn på slik en vakker snegl. Snegleentusiasten, Heidi Ingdal, kaller de for perler, pga av fargemønsteret på selve kroppen på de. Et mye bedre navn synes jeg
Leveriktesnegl er forresten et noe stygt navn på slik en vakker snegl. Snegleentusiasten, Heidi Ingdal, kaller de for perler, pga av fargemønsteret på selve kroppen på de. Et mye bedre navn synes jeg
Postet 20.05.15 kl 23:32
Endret: 20.05.15 kl 23:35
Postet 20.05.15 kl 23:55
Postet 21.05.15 kl 19:00
Postet 21.05.15 kl 22:14
Postet 21.05.15 kl 23:28
Postet 22.05.15 kl 09:02
Er dette også leveriktsnegle?
Vekker denne tråden igjen, da jeg nå har masse av denne sneglen krypende rundt. De er hovedsakelig mørk brune/sorte, men noen har gått i lav GH og får kanskje derfor litt stripete skall?
Legger ved bilder og håper noen kan hjelpe meg å avklare typen. De har korte følehorn ihvertfall, og ikke lange tynne. Så tror ikke det er vanlig stor damsnegle.
Er dette isåfall noe som kan selges, eller er det bare å fjerne etterhvert som de blir altfor mange?
Har holdt på med fisk og reker i årevis, men aldri med snegler....
Legger ved bilder og håper noen kan hjelpe meg å avklare typen. De har korte følehorn ihvertfall, og ikke lange tynne. Så tror ikke det er vanlig stor damsnegle.
Er dette isåfall noe som kan selges, eller er det bare å fjerne etterhvert som de blir altfor mange?
Har holdt på med fisk og reker i årevis, men aldri med snegler....
Postet 14.01.16 kl 15:22
Postet 14.01.16 kl 15:23
Postet 14.01.16 kl 15:38
Postet 15.01.16 kl 16:27