Svarte flekker

HEI LURER PÅ HVORFOR DET ER KOMMET SVARTE FLEKKER PÅ GULL FISKEN .MIN JEG HAR EN STOR BOLLE SOM JEG HAR 5 GULL FISK. DEN 1 ENE HAR FÅTT EKLE SVARTE FLEKKER MEN DE RESTEN 4 ER DET FINE MED .ER DET NOE SOM HAR SVAR PÅ DET TUSSEN TAKK FOR HJELPE HILSEN MIN HOBBY
Er du seriøs eller bare tøyser du med oss...5 gullfisker i en bolle er svært lite dyrevennlig. Fisk får alle slags sykdommer når de holdes på en slik måte. Legg inn et bilde, så kanskje vi kan se hva det er...

PS.: Vær så snill og skriv med "normale" bokstaver.
Svarte flekker
Hei silverhead ser du på denne gull fisken med de store øynene er sorte flekker ved øye vet ikke hva det er for noe.AT DU SIER PLAGERI TA VELL LITT HARDT I KA VET DU OM DET.Jeg har hatt disse fiskene over 1 år kjøpt sterill vann til fiskene som er ikke billig skifte vann hverdag akkurat som menneske behandler hunder hadde vært plageri så hadde alle de vært døde før lenge siden og det hadde ikke kostet meg over 1000.kr på mat og leke tøy for fiskene hilsen MIN HOBBY
Det kan være at fisken har hatt sår der, da blir ofte overflaten svart når det heles. Kan dette være et mobbe-offer som blir angrepet av en eller flere av de andre ? Den ser også ut til å ha en del skader på finnene...om det er bitt eller finneråte er vanskelig å si. Begge deler er tegn på at fisken(e) ikke har det bra. På så lite plass blir fisk stresset og har da lett for å angripe hverandre og/eller bli syke.

At fiskene lever, er absolutt ikke noe tegn på at de har det bra. Du ville nok overlevd du også om du hadde blitt permanent stengt inne på et 2 kvadratmeters rom, om du hadde fått mat og luft. Men hadde du hatt det bra ?
Du kan lese om gullfisk her....om du ser nederst på siden, finner du hvilke forhold disse fiskene bør ha.
Er enig med Silvershaded. Gullfisker og slørhaler har potensiale til å bli noen regelrette rugger, ganske så svære, og det sier seg selv at de ikke passer inn i et lite kar eller bolle.

Du skriver at du driver og kjøper sterilt (!?) vann til dem og bytter med. Hvorfor i all verden gjør du det? Norsk kranvann er mer enn bra nok, rent og godkjent for å drikke av mennesker.
Du skriver også at du har brukt mye penger på dette. Det er beundringsverdig at du vil fiskenes beste og steller dem godt, det er fint. Men da bør du også gi dem den plassen de trenger til å vokse til sitt fulle potensiale.
Hvorfor ikke investere i et fullt akvarium med skikkelig filterpumpe og dekorasjoner? Planter og røtter er naturlig og pent. Slørhaler og gullfisk er glad i grønt, så de spiser veldig mange av plantene som finnes i akvariehobbyen, men det finnes også planter som er for harde og seige til å spises, som f.eks. Anubias. Har du et 250 liters akvarium med en skikkelig Eheim filterpumpe (utvendig) så vil den greie å ta unna skitten etter fem slørhaler/gullfisker, og du kan gå ned til å skifte vann bare en gang i uken. Det lønner seg å kjøpe en slamsuger-slange når man har den type fisk, som man bruker å slamsuge bunnen i akvariet med ved vannbyttet, fordi slørhaler skiter og møkker til ganske mye og trenger det.

Med et akvarium av en viss størrelse vil fiskene dine kunne vokse og strekke seg til sitt fulle potensiale og stortrives.

Gir du slørhalene dine grøntfôr? De liker f.eks. opphakket og forvellet salatblad. Du kan også få gratis eller kjøpe veldig billig en bitteliten plante som flyter på overflaten og kalles andemat. Den sprer seg som ugress. Dette spiser slørhaler og gullfisk gjerne, og maten forplanter seg på egenhånd. Du trenger imidlertid lys over karet da, en akvarielampe med lysrør av typen lys som planter kan nyttiggjøre seg.

Beklager at dette ble så langt, men fiskers ve og vel står mitt hjerte nær

PS! Slørhaler og gullfisk vokser gjerne til seg i en annen mønster og farge enn hva de hadde som små. At en gullfisk får svarte flekker er ikke noe unormalt, og ikke noe jeg ville sett på som noe sykdomstegn.
Svarte flekker
oki Ladies And Gentlemen Heia Brann håper de rykker opp til tippeligaen igjen.Eg gir meg skal kjøpe meg akvarium til de, hadde bare et spørsmål omgående svarte flekker jeg bryr meg om fiskene derfor eg spør om råd på siden. kanskje det virker støtende for noe av dere at jeg har 5 gull fiske i en stor bolle masse mening på denne side, sorry til dere alle sammen. Have a good life dont get HEART ATTACK.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap