Hjelp meg pliiis, hvordan installere gammel jbl cristal 250 utvendig filter?

jeg fikk et gammelt utvendig filterpumpe apparat til akvariet med på kjøpet av et gammelt akvarium. men jeg får det ikke til å funke. jeg vet ikke helt hvodan det skal installeres heller. kan noen hjelpe meg? jeg har søkt etter manualer på nettet men det finnes ikke.
Funnet ut
jeg fikk svar på facebook. jeg skal bare fylle toppdelen på pumpa helt opp, og så kan jeg sette i kontakten så går den.
Regner med at du først sjekker at innholdet er ok. Gummiringene som er festet på de innvendige kurvene osv.

Ellers, sett filteret i vasken, ta av toppdelen, fyll opp med vann, sett på toppdelen, fyll videre vann i et av inntakene til det renner ut av det andre - nå er filteret fullt.

Monter slanger og plasser filteret på riktig sted. Plugg i kontakten. Hvis filteret ikke spyler med fullt trykk kan du forsiktig vippe filteret frem og tilbake for å få ut resten av luften.

Tilpasninger for å bedre filtreringsevnen er å fjerne finfilteret på toppen og erstatte skumplasten i den midterste kurven med for eksempel Eheim Substrat Pro.
Tilfeldig bekjentskap
© Margit Emilie Marita Isabel Wevang
Reklame for plussmedlemskap