Innkjøring av nytt 240 liters akvarium. men hva pokker er det jeg har av fisk?

Hei vi startet ut med et lite 50 liters akvarium som skulle være en slags dekorasjon, men etter at jeg ble ganske bitt av basillen så fikk jeg til slutt mast meg til et 240 liters akvarium.
Nå har vi da fått startet det opp og det har fått stå og kjøre en liten stund med planter og diverse i seg og jeg har sagd plexiglass og bannet og sagt mindre pene ting hver gang det har sprekt opp men nok om det. Akvarium er det blitt.

Kona mener vi bare skal ha nye fisk oppi der. Jeg sa at det er uaktuelt med henhold til innkjøring osv. Jeg har en del fisk fra før og de får flytte oppi der litt etter litt. Men jeg vet da pokker hva jeg har for noe. Det er noe som har gått meg litt hus forbi.

Har derfor tatt noen bilder av det jeg har av fisk.
Lurer derfor på hva jeg har og hva jeg eventuelt kan blande de sammen med. Kona vil ha store fisk, jeg foreslo at vi bare kunne skaffe et enda større akvarium men det ble det ikke fullt så god stemning av.

Derfor har jeg lagt ved noen bilder av de fiskene vi har fra før og vil gjerne vite hva vi har eventuelt hva vi kan blande dem med i karet vi nå har kjøpt.
Flere
Flere
Og ja jeg vet dette er sikkert alt for mange for 50 literen vi har i dag
Her er det nye akvariumet. Har lært litt og ingen plast dingser denne gangen og masse gjemmesteder.
Kanskje noe yngel kan overleve denne gangen.
Bilde 1: Neontetra eller kardinaltetra.
Bilde 2: Leopard pleco muligens.
Bilde 3: Tiger sewillia.
Bilde 5: Siamesisk algeeter eller flying fox.
Bilde 6: Corydoras Paleatus kanskje.

Søk disse opp på google å se om noen ligner, og da kan du samtidig sjekke hvilke vannverdier disse artene skal...
Da vil du finne ut at du har desverre gjort noen feil her, som f.eks at noen av disse er stimere og trives absolutt ikke alene..
Ser ut som kardinaltetra.

Hvis den harniskmallen er en gibbiceps (leopardpleco), bør du gi den til nærmeste akvariebutikk. Den blir nesten en halvmeter lang (med mindre den dør først av plassmangel), og hører ikke hjemme i små eller mellomstore akvarier.
Har vært heldig med å finne ut av at jeg ikke har en gibbiceps men to. Nå har jeg begynt og fore de med salat og agurk. Skal prøve meg litt fram med planter nå ettersom de lar plantene være ifred når de får annen snacks. De foretrekker det vist halvråttent.
Vi har flyttet de over i 240 literen og jeg står nå per dags dato og reparer på en 540 liter de skal over i etterhvert.
Planen til slutt blir å gå over til en 740 liters. Så må bare holde tritt med veksten dems. Men skal ihvertfall ikke ha gibbiceps igjen om disse dør. Fikk nemlig beskjed i dyrebutikken at ja disse var ferdig utvokst og de rørte ikke planter..... Men ifølge dem så het de også kun sugemalle da så.....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap