12 dager uten påpass

Hei har leid ut leiligheten min 1 måned mot påpass av akvariet, men nå har personen flyttet ut 12 dager før tiden og jeg har liten mulighet til å følge med.. Hvor lenge klarer kirsebærreker, pansermaller, sewille og gabbon reke seg uten mat eller vannbytt? Har automatisk lys
Hvis de har skikkelig filtrering og sirkulasjon, klarer de seg i tolv dager. Jeg var borte i 14 dager i fjor sommer...gikk fint det (bortsett fra varmen, mistet to fisk i karet med tett lokk). Men yngel kan sulte ihjel hvis de ikke spiser av det som fins i karet.
hei tusen takk for svar! det er et stort 100 liters akvarie så tviler på at det blir for lite mat for rekene, litt skeptisk til at sewillen tåler det (hørt dem er litt kresne på vannverdier osv) og er redd for at panser mallene har nok mat? hva tror du?
Vannverdiene burde da ikke gå helt i ball på 12 dager. Hvor ofte pleier du å bytte vann ?

Som sagt var jeg borte i 14 dager, og jeg hadde (og har fremdeles) omtrent utelukkende pansermaller i tre kar. Jeg sørget for for å gi dem ekstra god høyoktan mat i tiden før jeg dro. Så finner de alltids noe å beite på rundt omkring i karet. Bare vær forsiktig når du starter med fóring igjen, lett mat og ikke for mye.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap