Platy yngel i fødekar

Hei!
Hvor lenge burde platy yngel være i fødekaret for å ikke bli spist av de andre fiskene?
Har platy, sverddrager, molly, neon tetra, rødmunnstetra og en annen type tetra jeg ikke husker navnet på og eller bare bunnfisk hvis det har noe å si ??

Takk for svar
Det kommer an på hvilke forhold du har for overlevelse i hovedkaret. Uten noenlunde sikre gjemmesteder blir de fort spist. Fisk spiser alt som er smått nok til å gå inn i munnenn...så kan du regne ut selv.
Forøvrig er ikke fiskekombinasjonen din så bra, tetraer og levendefødere vil ha "motsatte" vannverdier.
Jeg anbefaler deg å legge litt planter i toppen av karet, som kan flyte. Det trenger ikke nødvendigvis være en Flyteplante, mange planter overlever uten å ha røttene i sanden. Dine bunnfisk vil nok ikke ta yngelen, særlig hvis du lager et gjemmested av flyteplante i toppen av karet. Tetraene dine vil kanskje spise yngelen, men har du et gjemmested vil mange komme seg unna. Yngelen din er ganske kjapp, så du vil nok bli overassket hvor flinke de er til å komme seg unna.
Mitt tips er å ikke bry seg om yngel i første omgang.
Om en stunder er det for mange av dem... Det har jeg prøvd

Men vist du skal så bør de bli der til de har fått farge, da er de ganske store normalt.
Men med mage hjemmesider vil jeg tro at de overlever helt greit
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap