Jbl ektol fluid mot finneråte

Gubben kjøpte en kampfisk til meg for rundt 2 måneder siden og jeg oppdaget ganske fort at han hadde finneråte. Han hadde hull i sløret når jeg fikk ham så det har ikke noe med vannverdiene i mitt akvarium å gjøre. Nå har det jo dessverre blitt sånn at det ikke er noen dyrebutikker på landet lengre så jeg slet lenge med å få tak i medisin, så jeg sendte min mor ivei til samme dyrebutikk for å kjøpe noe imot finneråte, men de solgte henne Mico Medik som da er imot sopp og hvitprikk og uansett om dama i dyrebutikken sa at det kunne brukes imot finneråte så turte jeg ikke å stole på det..
Prøvde også å bestille Esha 2000 på nettet, men siden jeg bestilte det hos hadde visst tatt ferie og er ikke tilbake før 21. juli.
MEN så dro jeg på ferie til Oslo og fikk der servert JBL Ektol Fluid, men det virker som et stoff som er veldig bassert på filter, noe jeg ikke bruker.

Så da er spørsmålet: Hva i alle dager skal jeg gjøre? Har hatt oppi middelet, men annet enn at vannet ble blått og fisken oppfører seg litt rart har jeg ikke sett noen bedring. Frykter kanskje at det blir tvert imot. Har jo bruksannvisningen, men det sto ikke noe om man skal bytte vann eller hva man skal gjøre om man ikke har filterpumpe
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap