Eheim subtratpro hjelp (!!!)

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie på sunnmøre, også kom jeg hjem til en pakke fra aquamanias som jeg hadde bestilt. I pakken var det bl.a. en boks med Eheim SubtratPro, som jeg fikk anbefalt i når jeg tok ut nitrax svampen og kullfiltersvampen. Filteret er et innvendig filter (bioflow) fra Juwel.

Det jeg ikke skjønner helt er hvordan jeg skal plassere kulene. Hvis jeg bare heller oppi, så kan jeg jo ikke ta ut filtersvampene som er der uten at alle kulene fyker overalt. Også lurer jeg på hvor mange kuler jeg skal ha (ca.). Akvariet er 110l hvis det har noe nå si.

Har tenk til å fylle vann ikveld, så hadde vært fint med raskt svar, takk.
Kanskje jeg kan ha kulene i en nylonstrømpe? Men fortsatt vet jeg ikke hvor mange.

Når jeg begynte å helle i kulene istad (uten å tenke) så falt det noen over skilleveggen til pumpa og datt under pumpa. Jeg har ikke sjangs til å plukke disse opp, med mindre noen her har en uvanlig lang pinsett eller en veldig tynn støvsuger. Gjør det noe om de bare ligger der?
Hei. Nylonstrømpe som filterpose går sikker fint og jeg tror neppe at noen enkle kuler på avveie ha noe å si. Ellers så ville vel en Juwel Cirax kassett ha gjort samme jobben og du ville sluppet "plasseringsproblemet". Kloke hoder vil sikkert mene at Eheim substrat pro er det beste. Mulig det, men jeg har i alle fall to Cirax i mine Bioflow 3.0 filtre etter å ha fjernet grønn/svart og det fungerer utmerket. Kassettene er jo lette å håndtere om man en skjelden gang må ned i det aller helligste. Uansett. Lykke til.
Tusen takk for svar. Cirax høres bra ut, det, men jeg har allerede kjøpt SubtratPro, så det blir nok ikke av denne gangen, med mindre jeg får noen problemer. Jeg skal absolutt vurdere Cirax til neste akvarium Takk for hjelpen!
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap