Guppy

Hei jeg er en helt ny eier av guppy og jeg lurte på om gravide guppyer føder alle ynglene samtidig eller med gjevne mellomrom, eventuelt også hvor mang de får ver gang. Jeg lurte også på om de kan være i samme kar som foreldrene.
Et stort dekke av flyteplanter eller en stor grunne planter med masse plasser i er en fordel, da de får muligheten til å skjule seg fra foreldrene og andre fisk som vil prøve å spise dem. Dette øker sjansen om man ønsker å øke antall overlevende yngel. Om dette ikke går flytt da yngelen over i et egen karr der dem kan vokse seg såpass store at det ikke r fare for at dem blir spist. Alle blir som regel født på en gang, Antallet kan være fra få 2-3stk til mange. Husker ikke hvor mange.
Da har nok mange av mine blitt spist eller dødd men takk for svaret.
Mat
Jeg lurer på hva slags mat guppyer og yngler spiser. Kan slørhaler komme til og spise yngel?
Slørhaler vil garantert ta yngel. Hvor stort er akvariet ?
Her kan du lese om gullfisk/slørhaler.
Det var sikra 30centimeter bredt og 50 centimeter høyt, men har fått et nytt akvariet nå så jeg har splittet slørhaler og guppyer. Tusen takk for svaret.
Det er fort gjort dessverre. Men får trøste seg med at det plutselig kommer nye søte små??
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap