En del nybegynner spørsmål

men først en introduksjon
Jeg har hatt et lite akvarie i ca et halvt år nå - så er jo skikkelig fersking fortsatt

Nå kommer samboeren hjem fra jobbreise på slutten av mnd og jeg planla da og overtale han til å bli med på å kjøpe et større akvarie. Vi har ett på 60 l nå, men jeg vil oppgradere til 125l (det som passer på akvarieborder) og så om et år eller to oppgradere det igjen til et 250 l


I 60 literen har jeg en Oranda redcap gullfisk og to plecoer eg ikke aner hva er - bare at de skulle være samme art. Jeg har jo lyst til å skylde litt på dyrebutikkene - men hoved ansvaret ligger nok med meg for å ikke undersøke nok på forhånd. Jeg har nå fått beskjed at gullfisken og plecoer ikke trives helt i samme temperaturer - så min plan var å flytte Dalek (gullfisken) over til 125literen og beholde plecoene i 60literen en liten stund til før jeg kan oppgradere Dalek igjen til 250 literen og da flytt de over til 125'eren. Tror dere dette er greit?

og jeg vet at 125 liter er litt lite for fancy gullfisk fortsatt - men tror dere det går bra å legge til 2 fancyer til så han ikke er så utrolig ensom? (små "nye", ikke fullvokse altså). Men jeg vil absolutt ha 2 stk til og ikke 1, da Dalek lever opp til sitt navn og har en tendens til å drepe andre fancyer. (vi hadde altså 3 - men pga for liten tank så ble det en del sykdom og en døde og den andre ble mobbet ihjel i løpet av kun en natt).

For øyeblikket er vanntemperaturen 21 grader og verdiene er så normale som jeg kan få de med en overfylt tank (bytter 20% hver dag).

Og om noen kunne hjulpe meg og identifisere pleco babyene mine hadde jeg blitt kjempeglad
Høres ut som du/dere har en god plan klar.
For å identifisere fiskene dine trenger vi nok bilder av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap