Co2 diffuser 250l og jbl proflore 402

Hej jeg har et 250L balje lige nu bruger jeg Pro Flora 402 anlæg og jeg har en Atomic 70mm diffuser for at få mere ud af co2´en.

Jeg har hidtil brugt JBL´s reactor men vil gerne spare lidt på co2´en men når jeg sætter atomic 70mm i og sætter co2´en igang så kommer der ikke meget tiny bobbles ud af atomic 70mm selv om jeg skruer op for co2´en så forbliver strømmen den samme og jeg ved ikke rigtig hvad det skyldes men den burde kunne skyde mere ud.

er der nogen som evt har brugt en atomic 70mm eller ligne og haft held med det ? min proflora 402 i det jeg kan se skulle aflvere mere end 30psi som atomic 70mm kræver.

Jeg har checket for leaks og der er ingen.

når jeg forsøger at brugen den så forbliver min dropchecker blå der i mod vis jeg sætter reactoren i igen så kommer den til skifte farve.

som sagt vis nogen har erfaring med atomic 70 mm fra GLA eller andre forslag til hvad jeg kunne bruge i stedet er meget vel kommen da jeg meget gerne vil spare på co2´en og samtidge holde den rette mængde co2 i baljen.

på forhånd tak
jeg kunne ikke få lov at rette posten. så jeg tilføjer lige her.

jeg har fundet ud af at mit JBL 402 proflora ikke giver nok flow den ligge lige over 1 bar og jeg skal op på 2,2 bar eller mere

er der nogen her som ved om man kan få JBL Proflora 402 regulator til komme op 2.2 eller mere ?

eller skal jeg ud i en DIY løsning ?
Dette settet skal være innstillt på et arbeidstrykk på 1.5bar. Det burde imidlertid være mulig å få opp trykket noe...hvor mye avhenger selvsagt av hva slags trykk det faktisk er i flasken ? Disse småflaskene har nok ikke samme sikkerhets-klasse som store stålbeholdere, og har derfor ikke like høyt trykk.
hej silver shade tak for informationen

ja det korrekt. dog burde den 2kg flaske jeg har være rigeligt til komme der op jeg tror dog at det er regulatoren .

da den regulator er lavet til jbl´s engangs flasker med små gevind og for at få den på flasken måtte jeg købe en konverter og min teori er at den konverter minske presset.

jeg må nok evt købe en regulator som rent faktisk passer til det gevind som flasken har.

Jens Simonsen
hej silver shade tak for informationen :) ja det korrekt. dog burde den 2kg flaske jeg har være rigeligt til komme der op jeg tror dog at det er regulatoren . da den regulator er lavet til jbl´s engangs flasker med små gevind og for at få den på flasken måtte jeg købe en konverter og min teori er at den konverter minske presset. jeg må nok evt købe en regulator som rent faktisk passer til det gevind som flasken har.

Jeg bruker JBL Proflora med 6KG flasker og ett arbeidstrykk på 2,7 bar. Alt du trenger å gjøre er å stille på den svarte knotten for å øke arbeidstrykket.

En overgang skal ikke redusere trykket. Jeg har over 50 bar ut fra flaske (det ene instrumentet) mens jeg ser arbeidstrykket på det andre instrumentet

edit: Her er link med bilde hvor du ser det svarte "hjulet" "knotten"

http://www.jbl.de/?lang=en&mod=products&func=detail&id=2357
Hej sonic Tak for informationen det hjalp og den er nu på 2.3.

dog reklamere jbl ikke lige frem at den sorte knop kunne tages ud og juster trykket.

tak for hjælpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap