Hvor raskt kan man "kjøre" inn et 17 liters akvarie?

Inaktiv bruker
Har aldri hatt akvarie, og lite kunnskap om dette, min samboer har tidligere hatt akvarie, men husket ikke helt.

Vet at et 17 liters akvarie er ingenting, men pr nå har vi ingen plass til noe større, og samvittigheten min vil forbarme seg over en fargeløs, "deppa" og stusselig kampfisk jeg så på dyrebutikken i går. Han ble solgt med bolle, sand o.s.v, men vurdere å kjøpe et 17 liters akvarie som ikke kostet stort mye uansett, litt lettere tenker jeg.

Men hvor lang tid før han evt kan komme i sitt nye hjem? Pr i går bodde han i et glass, ikke stort større enn et ølglass!
Om du får tak i slammet fra et allerede innkjørt akvarium er det bare å tilsette fisken innen 24 timer, men det er da også veldig viktig at du/dere følger veldig med på vannets no2 og nh3/4 verdier. For å sjekke det bør du bruke dråpetester, noe som du får kjøpt hos de fleste dyrebutikker, på nett og ellers.
Ikke kjøpt strips/sticks da det er bortkastet penger.
Inaktiv bruker
Fått akvariet nå ettersom fisken fortsatt fantes i butikken, i glasset sitt!

Fylt oppi alt nå, men vannet er hvitt og ekkelt. Fikk med en del vann o.l. fra dyrebutikken så hun mente jeg kunne putte oppi kampfisken rimelig kjapt, men liker ikke vannet. Tenkte det var pumpa, men tar jeg ut deler av vannet er det fortsatt hvitt senere.

Vasket sanden først, men er den kanskje vasket for dårlig?`Tenkte at det var fordi sanden virvlet opp når jeg puttet i vann, men er fortsatt hvitt etter to timer!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap