Kampfisk

Kan jeg ha tre Kampfisk hunner og en han i 60l akvarium?
Kampfisk er individer, og noen vil kanskje tåle det, andre ikke, og jager hverandre. Noen hunner kan være hissige også. Du må ganske enkelt bare prøve. Innred med rikelig med planter i overflaten, så de kan gjemme seg for hverandre om nødvendig. Vær klar med en beredskapsplan, sånn at du kan redde ut og omplassere eventuelle mobbeoffer.

Risikoen her er at hannen finner det for godt å lage et skumrede og invitere en av hunnene inn for en paring. Når det er gjort, er han ikke lenger like blid og omgjengelig. Da jager han ALLE, inkludert hunnen som la eggene, fordi de etter hans syn er en fare for avkommet. Og det er de jo. Derfor kan det fort bli full krig i den lille 60 literen din, dersom de finner det for godt å leke og legge egg. Og det kan de lett gjøre, kampfisk er ikke vanskelige å få i lek.

Så, var jeg deg, ville jeg ikke hatt flere hunner oppi der til hannen uten å ha et akvarium i beredskap først, der flyktninger fra vold og jaging kan reddes unna.
Ja, men du må ha godt med hjemmeplasser slik at de kommer seg bort fra hverandre om nødvendig. Har selv 2 hunner med 1 hann og det går veldig bra.

Edit: ser mona o kom før meg med en god forklaring.
Så jeg burde bare ha 2 hunner og 1 han i akvarie ?
Mona o og juliee
Du kan ha 2 hunner og 1 han. Det er tryggest å bare ha et individ. Som sagt av mona o, hvis du velger å ha flere enn en burde du ha et akvariet som kan brukes hvis ting går galt.
Hvor burde jeg kjøpe kampfiskene hen her i Sandefjord/Larvik ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap