Lys

Eg har et Exo Terra Light Cycle Unit 2x30W T10/T8 liggende og siden eg trenger mer lys i mitt 250 l. akvarie lurer eg på om eg kan bruke denne? Akvarie har heldekkende glass.. Om eg kan bruke det hvordan gjør eg det?
Dette er løse rør som er beregnet på å ligge oppå en metall-screen over et terrarium. Vet ikke om det er så lurt å legge dem rett på glasset, siden det vil bli veldig varmt. Så de må i så fall monteres i en topp ved hjelp av T8- clips. Det burde fungere, hvis du er nøye med at det ikke kommer fuktighet opp i armaturet. Tror ikke disse har like sterk IP-verdi som lysarmaturer beregnet på akvarium. Og så vidt jeg kan se, er den "minste" lysperioden på 10 timer.
Ok da kan eg ikke bruke det lysa. Da må eg kjøpe et lysarmatur eller noe lignende for det eg har er nok for dårlig til å få god vekst på plantene mine. Lurer på om dette: http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=243989&pageId=15395 er et ok alternativ? Eg har ikke mulighet til å bruke mer enn max 2000,- kr på innkjøp av nytt lys.. men kanskje dere har andre bedre forslag til under 2000,- ?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap