Slå av pumpa?

Merker strømmen er for sterk for mine endlers guppy... de svømmer mot strømmen hele tiden, så jeg lurer på om jeg burde slå av filteret et par timer om dagen, eller helt av om natta hvert annen dag så de får hvile? Har også sverddrager og palettciklider i karet, men vet ikke om det kan være farlig for dem om filteret er av...
Noen ideer?
Slå ikke av filteret ihvertfall. Filterbakteriene dine vil begynne å dø etterhvert om sirkulasjonen stopper opp og med redusert antall bakterier vil det oppstå ammoniakk og nitritt i vannet som tar livet av fiskene dine.

Om det er mulig så kan du kjøre utstrømsrøret mot veggen for å dempe strømmen litt. Eventuelt plante godt med planter eller sette inn dekorasjoner av røtter eller annet som skaper rolige områder i karet.
Den er rettet mot veggen, men av et eller annen grunn svømmer de rett foran den....
Da har de vel lyst til det da Om de har mulighet til å velge et roligere område så ville jeg ikke bekymret meg.
Joda, men endlers er jo alltid på toppen av akvariet, har ikke akkurat noe der, så jeg vet ikke
De vil kanskje sette pris på noen flyteplanter. Lettere for yngel å gjemme seg bort i også. Om du har stengelplanter så kan du faktisk knipe litt av de og la de flyte. Mange stengelplanter vokser like greit på den måten.
Sitert fra dobbelposten din.
Hei
Lurte bare på om mine 3 endlers guppier kan bli utslitt av strømmen i vannet, merker at de alltid er i bevegelse og svøemmer mot strømmen, kan det slite dem ut? Bør jeg slå av filteret et par timer hver dag slik at de får slappe av litt?

Takker for alle svar! sitat slutt.

Dette har du fått svar på.
Om fiskene blir utslitt svømmer dem til en roligere del av karet. Om du slår av filteret blir filterbakteriene p dø, karet uten oksygen og da dør fiskene..
Har satt filteret på skrå slik at den blåser fra hjørnet oppe, til nedre venstre hjørne. merker at endlers guppiene trives slikt, ettersom de svømmer rundt i karet. Palettciklidene takler nok strømmen også
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap