Oppstart av 280l

Jeg kom over en annonse på finn i går der 2 akvarier ble gitt vekk! Fort var SMS sendt og jeg og kjæresten festet sikkerhetsbeltene i bilen. Vi skulle hente en 280L. Et ganske så svært akvarium til vår lille leilighet.
Jo større, jo bedre sant?

Etter mye lesing og økt interesse i det siste har jeg mye mer forståelse for hva som skjer oppi akvariene, og da spesielt det som har med vannkjemi og gjøre. Hva det er som skjer oppi karet, og hvorfor det skjer. Jeg har vært så interessert at jeg til og med har laget en video om det! Både fordi jeg lærer enklere, og fordi det er gøy.
(https://vimeo.com/140644477 om noen skulle være interessert).

Så.. Jeg starter denne tråden her slik at jeg kan "logge" alt jeg/vi gjør. Fordi denne gangen skal karet settes opp på en skikkelig måte og med null hastverk! Det skal mer eller mindre gjøres profesjonelt (haha). Jeg kan da senere gå tilbake og se over hva jeg har/ikke har gjort, og hva som funker og ikke funker. Det vil på en måte bli min oppskrift på både innkjøring og hold!


Velkommen til å følge en 18 åringer sitt forsøk på å bli proff!
Velkommen til hobbyen. Fin video, du/dere har skjønt nitrogensyklusen!

Dere satser riktig fra start og dette kommer til å gå bra, selv om det nok kan bli en liten nedtur eller to også. Med logg er det enklere å forstå hva som skjer.
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap