Bør jeg ta ut disse plantene?

Hei!

Fikk noen nye planter i akvariet her om dagen, kjøpte de privat.
Såvidt jeg kan huske så plantene fine ut når jeg puttet dem i karet,
men etter noen dager har de blitt svarte enkelte steder..
Den minste av de med mest svart på tok jeg ut av estetiske grunner,
men er dette noe farlig (sopp e.l.) som gjør at jeg bør ta ut alle ?

Og er det noen som vet hva årsaken kan være?
Fikk beskjed om at det skulle være en relativt lett plante å få til, men ettersom jeg ikke vet navnet har jeg ikke kunnet søke den opp for å f.eks. se om vannverdiene mine ikke passer planten, og at det eventuelt kunne vært årsaken..

(Fikk flere andre typer også, og de ser helt fine ut foreløpig. Derfor jeg jeg også ble redd for at dette eventuelt kan spre seg videre til andre planter/resten av akvariet)

Setter pris på alt av svar og innspil
Dette ser ut som Heterandria Zosterifolia, og dersom de har vært ute av vann en liten stund så blir de sorte på bladene. Du kan godt klippe av toppen og plante den, og så hive resten. Var litt vanskelig å se flekkene, men det så kanskje ut som alger også? Er de litt hårete? Om karet er nytt kan det forklare det, men da vil jeg tru det er alger andre steder også.
Pål
Ja, har dessverre et elendig mobilkamera..

Hmm.. Ser mest ut som flekker og prikker bare..

Men det er altså ikke noe som virker akutt farlig for fisker / reker ?
Anna Eliassen
Hmm.. Ser mest ut som flekker og prikker bare.. Men det er altså ikke noe som virker akutt farlig for fisker / reker ?


Ser ut som alger bare for meg også, så nei, det er ikke farlig for fiskene eller rekene. Tvertimot vil vel rekene kose seg med å beite på det som er av alger.



Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik
Reklame for plussmedlemskap