Trenger hjelp ang min sverddrager

Noen som har en viss peiling på sverddragere?
For ei stund siden kom jeg frem til at denne måtte da være gravid.
Blir bare større å større, og har vært feit ganske lenge.
De siste dagene har den oppført seg litt rart.
Burde kanskje ikke tatt den opp i karet, men ønsket å gjøre det frem til jeg fikk noen meninger herfra ( kun vært i karet 1 dag)

Har noen en anelse på hvor nær fødselen er?
Det er umulig å si hvor nær fødselen er utfra et bilde. Dessverre. Hadde jeg vært deg, ville jeg sluppet den stakkaren løs igjen, så den ikke går og stresser seg opp i den innestengte boksen. Det er ikke bra for en fisk, stress kan utløse sykdom og død, i verste fall.

Hvis du ønsker at flest mulig yngel skal vokse opp i karet ditt fra levendeføderne, så er mitt beste tips; kjøp inn massevis av planter, og lag en hel jungel nedi der! Stilkplanter, buskete planter, planter som vokser fra bunnen og opp til overflaten der de brer seg utover og lager kratt. Der finner yngelen skjul, og forbløffende mange vil vokse opp. Planter er yngelens beste venn!

Vær klar over at hunnen som er gravid, kan finne på å snu seg rundt og spise yngelen sin like fort som de kommer ut, når hun står i den trange, såkalte "fødeboksen". Dyreplageri å ha dem der, etter min mening

Rimelige akvarieplanter får du ofte kjøpt her på forumet under rubrikkdelen. Annonsene er delt inn fylkesvis, så det er lett å finne noen som selger i kjørbar avstand fra deg selv. Du kan også lage en egen annonse under "Ønskes kjøpt".
Lykke til!
Gode råd fra Mona.

Når du syns det ser ut som fisken skal sprenges, så skal den fortsatt bli ca. 20% større før den begynner å trykke ut unger. Disse levendefødende tannkarpene blir helt utrolig svære når de er fulle av yngel.
Tipp topp takk for svar . Fisken er allerede sluppet ut, så ikke vær redd for at boksen er dens nye hjem .
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap