Tanganyika; omnivore vs carnivore og egnet for

Hei.

Jeg håper på gode innspill her;

Jeg lurer på hvilke erfaringer og råd dere har I forhold til å blande Carnivore og omnivore tanganyika-ciklider.
Har lest at de ikke bør blandes pga forskjellige for-behov?
Men samtidig at Carnivore letter kan tilpasses et omnivore-kosthold?

Har et 250-liters kar som er i startfasen og lurer på om det er noen av disse artene som ikke går godt I sammen?

Omnivore:
Juliodochromis marlieri
Juliodochromis regani
Neolamprologus lelupi
Neolamprologus brevis
Neolamprologus Multifasciatus
Eretmodus cyanostictus - hestenese

Carnivore:
Neolamprologus brichardi - Prinsessen av Burundi
Altolamprologus Calvus

Ønsker også tips om bra for for omnivore og Carnivore og hvilket for er bra til begge typer?

Tenker ikke å ha alle disse I samme kar, valgets kvaler
Styr unna prinsessene. Når de parer seg og starter leken så terroriserer de alle de andre I karret. Ender ofte opp med dødsfall. Eller at resten av fisken står bleike I ett hjørne.

Brevis, multifasciatus og calvus er alle 3 sneglehuslekere. Hold deg til en av artene for å unngå kræsj I den regionen.

Leleupi er også en hissig tass. Men stort sett bare mot de av samme art.

Julidochromis artene er morsomme forholdsvis fredelige fisk som kan gå med alle sammen. Hold deg dog til 1 art og helst ett par. Alternativt kjøp en gruppe å la de danne par for så å selge unna de andre.

Hestenesen kan gå med alle artene uten problemer.
Ville gått for en Julie, calvus, hestenese og kanskje en gruppe paracyprichromis nigripinnis.

Av for så funker cyclops veldig bra. Frossen krill. Ellers er også tetra pro color bra. Kan med fordel fore med reker og spirulina innimellom og.
Takk for svar!

Da tror jeg at jeg skal styre unna prinsessene...

Har foreløpig 6 regani, 5-6 cm tar sikkert ut noen igjen etterhvert som de danne par.

Tenkte å kjøpe 3-4 calvus, er vel ca 4 cm nå.

Kan det bli problematisk å sette inn lelupi som er litt større, ca 6-8 cm? Vil de bli agressive mot regani og calvusene? Det er godt med gjemmeplasser I karet.
Mjæææææ. Vanskelig å si egentlig. Det kan gå helt fint. Eller det kan bli masse krangling. Leleupien er dominant og tøff. Men hovedsakelig mot sin egen art. Calvuser er rolige og fredelige. Men noen skikkelig yngeltjuver.

Prøv med Leleupiene da vel?? Greit å ha en backup løsning hvis det skulle bli full kræsj.
Tilfeldig bekjentskap
© Kari anne Hulløen
Reklame for plussmedlemskap